Vintersäsongen avslutad på Lomben

2013-04-08
I lördags var vi sista gången för vintersäsongen till Lomben. Var hyffsat dåligt med föret, så jag lastade inte ens av släden, utan körde spark. Var smidigare att kryssa mellan de bara fläckarna med den - men vådligt var det! Ibland hade jag bara några cm på var sida om sparken, och när hundarna drar på för fullt så är risken ganska överhängande att man vinglar till och får tvärstopp, men det gick bra!

Bitvis var det rätt ok, men...
 
... desto värre vissa bitar...
 

Det blev spark i 2-spann, men här kommer Penske och möter mig, Kickan och Jackie.


3-spann med spark blir väl så vådligt, man har ju liksom inga andra bromsar än fötterna... Om än de är
brodd-försedda! Blev drygt en mil med spark den här dagen!


Fina Penske




Busiga Kickan som fyller 7 år i sommar!






Paus i Bregott-fabriken! Syns vem som är mest givmild med go-saker - fullt fokus på "mormor"!


Pirelli sover gott utmed mig i bilen, medan Penske och Jackie har svårare att sitta stilla


Hej då Lomben - syns på Valborgs, kanske inte är direkt vad Penske tänker här!
 
Nu tänkte vi ta uppehåll med Lomben medan det får tina ett tag, så är det väl kanske lämpligt att inviga nästa säsong på Valborgs. Kanske inte direkt snöfritt då, men åtminstone tror jag de flesta vägarna är is-fria. Kanske blir det debut med Sacco-vagnen då! Kommer nog krävas mycket träning innan det funkar som vi vill, men skakel-träningen vi hunnit få med pulka har definitivt varit av godo! I söndags var vi ut på fjärde träningspromenaden med den, och det gick jätte-bra! Senna går så klart bara med Penske, och där har vi inget hopp om att har-palten ska bli nån skakeldragare ändå. Men vi får väl se, husse ska ju fixa skakel-fäste på skrindan också, och den kanske inte låter lika farlig som pulkan... Blev i alla fall nästan 13 km promenerande på isen för matten i familjen - härligt, till hälarna klappade ihop igen. Har börjat testa med plåstersprej, och det funkar som det verkar ända till jag blir fuktig om fötterna, dvs i det här fallet ungefär hälften.
Nåja, snart är det sommar-skor som gäller, och mam-pap förärade mig med ett par nya svin-dyra Asics i år igen, med gel även i hälgreppet. De jag hade i fjol funkade toppen, och de här kändes bättre direkt i butik. Nåja, återstår att se, man ska inte ropa hej för tidigt!
Lev å må!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0