Härligaste påsken någonsin?!

2013-04-01 Annandag påsk
Vilka underbara dagar vi har haft den här påsken! Fast egentligen har vi haft underbara dagar i flera veckor, knappt så man minns hur moln på himlen såg ut. Till och med jag har fått nån sorts "raggar-bränna", så där käckt snyggt med kritvit panna och hals. Whatever, det är ett friskhetstecken! Mindre friskt är väl då mina hälar... Men efter fyra dagars intensivt program, med skakel-promenader varvat med släd- och sparkkörning, är nu till och med våra överenergiska trollungar trötta, så i morgon blir det en välbehövlig vilodag. Förutom för stackars husse då, som måste till jobbet... fast vi undrar om han inte ser det som att han åker och vilar upp sig från oss! (ler) Nåja, duktiga har vi varit i alla fall. Fredag lördag har jag ingen större koll, men igår körde jag ca 1,6 mil med släde och spark på Lomben, idag promenerade jag nästan 1,2 mil på isen. Ändå gick jag bara 2,5 tim idag, i lördags var det 3,5 tim och förra helgen 4,5...
 
Lomben har fått besök av oss x två den här långhelgen, både långfredag och söndag. Vill inte köra varje dag, återhämtning är nog så viktigt! Så påskafton och idag har vi tränat mer mentalt, med skakelträning med pulkan. Fast det innebär ju förstås inte vila för mig då...
 

Här hade nog husse tankarna på annat än slädkörning, när denna bild togs... Kolla vilka rallyvägar vi
håller till på!


Som vanligt var det Penske, Jackie och Pirelli som fick köra första svängen. Här kommer vi precis fram
till slut-destinationen för dagen, där mestadelen av körningen går i motlut, därav längden på tungorna.
Pirelli har fått för sig att det är otäckt att ha släden bakom sig, från att tidigare ha varit min mäster-dragare,
så för tillfället har Jackie tagit hennes plats jämte Penske i frontlinjen, så får hon gå själv på sidan om i
tolk-linan. Huvudsaken hon får springa, och dessutom drar hon fortfarande bra med spark.


"Mormor-mat" har varit med oss i helgen, och särskilt många meter från hennes köttbulls-bytta förflyttar
man ju sig ogärna! Här är det Jackie, Penske och Pirellie som sitter vackert!


Kickan






Husses sikt när vi kör till och från våra rastplatser på Lomben. Tryggt att ha husse först och bana väg, för
med flerspann har vi inte lust att möta vare sig gående eller rullande fordon!


Påskafton ska man ha påskgodis - här har "mormor" traditionsenligt fixat kartonger och slagit in
smarriga ben som gänget väldigt gärna vill ha!


Jackie får sin låda




Danica fick snabbt upp hörnet på lådan, så hon kunde slicka på det smarriga benet


Niki


Kickan gick på linjen "våld" och rev upp kartongen på mitten!


Jackie lyckades öppna ena änden och hällde sen ut benet


Penske


Niki och Danica delar kökssoffa


Niki




Danica och Niki - Danica ser ut att prata åt någon, vilket hon faktiskt ofta gör. Har väldigt mycket att
säga den bruden, och jag brukar upplysa henne om att när hon pratar mer än matte, då har det gått
för långt!


Senna


Pirelli


Påskdagen var det dags för nytt besök på Lomben - Kickan vallade pinnar som vanligt, och kastade som
vanligt ner dem i elden. Den här gången lyckades hon släcka elden, så jag höll på att bli utan korv! Men
husse fick fyr på glödhögen igen!


Danica - det börjar vara muskliga och granna babes i gänget nu!




Kickan


Det har tinat fram rätt mycket grus, och då är det fint att ha mer lätt-navigerade sparken med. Här har
jag Pirelli och Jackie varit en vänd medan övriga "vaktar" elden




Prinsessan Niki


Hon har så söt öronställning, Prinsessan Fladderöra-Niki


Nosen har börjat ljusna, från att ha varit hel-svart. Ryggen har blivit lockig och är nästan guldfärgad.


Niki vilar en stund i bagaget på "mommes" bil


Friluftshunden Senna tycker röken är obehaglig, så han tog tillflykten in i "mommes" bil, och somnade
i baksätet


Pirelli och Niki


Mamma och Senna


Moster-Rut och Senna - visst passar de rätt bra ihop, promenad-kompisarna "Ull och Krull"!
Jag inser hur lyckligt lottad jag är som trivs så bra ihop med mina nära och kära, och uppenbart är inte
de så besvärade av mig heller, eftersom vi spenderar så mycket tid tillsammans!


Danica






Lite fullt i mammas bil! Senna har krälat till framsätet, Pirelli i baksätet jämte mamma och Penske är
den sel-försedda mannen i blått närmast kameran


Kickan


Puss mamma! Pirelli är precis på väg att få en slick på nosen av Pirelli


Spaning! Prinsessan Niki


Goaste Niki, mattes otursförföljda har-palt


Våra JPS-hundar Penske och Pirelli är rätt lik varandra! JPS - för er som inte förstå hur jag tänker, så
hade formel 1-stallet Lotus sponsring av cigarett-märket John Player Special, när Ronnie Peterson körde
för dem i slutet av 70-talet. Så de bilarna var svarta med guld-detaljer - precis som dessa två skönheter!


Niki


Penske har bäddat ner sig i mammas bil, men har koll på allt som händer!


Mattes pojke!


Idag har vi städat, och vem förföljer en då genom hela huset?! Jo Penske, som älskar att bli dammsugad!
Helt normalt?! Skulle inte tro det! Övriga tycker dammsugaren är mer eller mindre otäck, men inte Penske,
han tycker det är skönt!


Dolda talanger?! Husse tar sig an och tråcklar ihop hundbäddar med läckage. Nåt har han väl snappat
upp som sömmerske-son!

Har fått ett gäng bilder på några utflyttade troll, som jag måste dela med mig av :
Vi inleder med vackra Lola, som bor hos Tom och Sandra i Piteå :






Hon ser verkligen ut som en blandning av Niki och Danica!



Lövis, numera Lovis

Den här bilden är rätt "gammal", men jag hittade den i matte Elins samlingar, och den är så underbar
att jag måste dela med mig av den igen!

En rätt ny-tagen bild på Prinsessan Lovis! Tror bestämt hon är den hår-fagraste av brudarna! I alla fall
enligt vad man kan se på bilderna!

Prins Schumie :


Kolla, snyggingen har t o m gloria! (av solen)


Vilken spänst! Underbaraste trollunge!
 
Det var en rätt snabbt sammanfattad påskhelg, som gått fullständigt i hundarnas tecken. Idag har vi som vanligt haft klo-klipp, öronrens och tandborstning. Förvisso en dag försenat, brukar ju köra söndagar, men jag tycker det är rätt ok ändå. Fick förresten beröm för Penskes klor när han var med på isracingen i Kalix - det värmde!
 
Lev å må!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0