Veterinärbesök & rösta på min vän!

I morgon ska jag med Kickan till veterinär. Har upptäckt en liten knöl på hennes juver som behöver undersökas. I morgon blir nog främst en hälsoundersökning och ställningstagande till det ofrånkomliga, för en knöl kan endast bedömas till 100% genom att plockas bort och undersökas efter det. Man gör sällan biopsier på hund, eftersom det är så stor risk för antingen spridning av dåligheter eller infektioner. Så det lär vara kniven som väntar. Jag får vår favvo-veterinär, så jag känner mig trygg på det viset i alla fall. Ska även försöka charma till mig att få vara med och assister, eller åtminstone få titta på! Jag hoppas och tror att jag upptäckt knölen i tid, för den är verkligen jätte-liten.
Igår bakade jag bullar, och medan degen jäste tog jag mig i örat och körde "total make-over" på trollen. Nåja, åtminstone tandborstning, öronrengöring och kloklippning. Vi fick första snön igår, så Niki och Jackie var ute i rastgården och busade. Hade inte hjärta att ta in dem för nåt så tråkigt, när de dessutom var så duktiga och tystlåtna. Så idag när jag skulle fixa dem, medan jag hade mocka-rutor på gräddning i ugnen, då kommer hela övriga gänget frivilligt och vill ha sina tänder borstade. Förmodligen främst pga att de gillar smaken av tandkrämen, men nog borde det väl även innebär att de är rätt vana att bli hanterade också! Älskade trollungar!
Har blivit en del busande i den härliga snön som kommit. Inte mycket att hurra för egentligen, men tillräckligt för att det ska vara åtminstone lite vitt på backen. Egentligen är väl allt bättre än den lera vi haft på gården större delen av hösten. Först dammade det hela sommaren, så vi fick rengöra öronen extra ofta. Nu i höst har fokus legat på tassrengöring istället...

En klasskompis till mig har varit två svängar som volontär till gatuhundarna i Rumänien. Ett väldigt behjärtansvärt projekt, och jag skulle väldigt gärna kunna åka jag med. Men våra hundar här på hemma-plan behöver mig, och det är här jag gör min insats. Så istället försöker jag komma på andra sätt att hjälpa. Det är ju tyvärr främst pengar som behövs, och den produkten har ju inte jag gott om... Men nu har Ica kommit på en bra idé själv, då hon är med i en tävling där hon kan vinna hundmat. Så nu försöker jag hjälpa Ica att ragga röster så hon vinner den här maten! "Ingen kan allt, men alla kan något"! Så nu bifogar jag länken även här, och hoppas ni hjälper mig att rösta ihop mat till gatuhundarna i Rumänien!!!
 
Smiley
Ica och hennes gatuhund Smiley, som fått ett nytt hem hos Ica utanför Göteborg!
Hjälp oss hjälpa till att ge fler hundar som Smiley lyckliga slut! Gå in och rösta på
länken nedan!

http://www.friskies.se/tavling/?page=single&item=507dbf84a514b8.99051588


Lev å må!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0