Bloggen sparad för framtiden!

2012-05-02
Det är inte klokt hur tiden springer! Ok, att tiden går fort när det är sommar, för att man helst vill pausa tiden extra mycket då, men nu har den sprungit förbi hela vintern, och vi är redan inne i Maj!
Det har varit dåligt med uppdateringar för mig ett tag nu, men i gengäld har jag varit desto bättre att uppdatera motorbloggen med Amazon-bygget. Som en liten dåres försvarstal...
Jag har i alla fall idag slutfört något som gnagt mitt samvete en längre period; jag har nämligen kopierat min egen blogg med all text och alla bilder, och gjort ett word-dokument av det så jag kan få ut och spara i pappersformat. Från början var det en god bit över 800 sidor, men nu har jag redigerat ner det till ca 350 sidor! Fick krympa lite bilder... I synnerhet är det början av bloggen, när jag så flitigt dokumenterade valparnas utveckling från tjuvparning till flytt, som jag är extra rädd om, men överhuvudtaget är det ju en "dagbok" att vara rädd om. Har allt haft en riktig nostalgitripp redan nu!

Jag har provat cykla med springer på min bockstyrade cykel. Det var ingen bra idé, alldeles för vingligt. Sen är jag ju lite inne på att det är svårt att hålla ett lagom tempo för hundarna med en 2-hjulig cykel också. Så jag fick Robert att montera springern på min 4-hjuliga sparkcykel istället, funkar låååångt över förväntan! Varför kom jag inte på detta redan förra sommaren?! Jag kör inga långa rundor, utan låter mer bara trollen rasa av sig lite energi. Är ganska restriktiv med att springa på asfalt, för jag är så rädd att någon ska förstöra sina leder!


Danica är inte överförtjust i att sitta fast i en sele, men det går framåt!


Danica och Niki myser på kökssoffan


Niki livsnjutare!


Jackie och Pirelli myser på rumssoffan


Utsikt från mitt kontor; Niki och Danica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0