Gött å leva!

2012-02-26
Vilken härlig dag! Temperaturen runt 0-strecket och solen skriker på himlen! Har precis varit ute och kört med 6 av 7. Senna slapp undan den här gången, för matte var rätt trött och Senna är den som gärna slipper dra. Han lunkar helst på och luktar på lite pink och annat spännande efter vägen. Tur han har att moster-Rut och han har sin rutin med lång-promis varje vardag-kväll då! Danica tycker att hon är ful i selen, t o m när hon får dra, och jag undrar om hon inte drar mer i vanligt koppel... (ler ironiskt) Men övriga älskar det! Niki fick inleda idag, och Pirelli bara skrek rätt ut för att hon inte fick följa. För om nu 5 av 7 gillar att dra, så är Pirelli den som fullständigt älskar det! Det är verkligen hennes grej! Alla var jätte-duktiga. Vägarna på byn är väl inte jätte-bäst plogade, men jag har sagt åt folk att inte klaga, för det är perfekt underlag att köra hund på! Lite skogsbilvägs-stuk! Inte för halkigt och inte för löst heller.
Sista svängen gick jag och Danica förbi och drev ut mamma också, och väl ute mötte vi morfar. Så det var ren och skär släktträff!

Igår var Robert och pappa till Lycksele för notskrivning. Christer Hedlund, en vän i Lycksele, bistod Robert på sträckorna, och det hade fungerat toppen-bra! Under tiden var pappa och fördrev tiden tillsammans med Per Hedestig och Berra Nyman. Kan nästan misstänka att det pratats ett och annat motorminne... (ler) Gubbarna åkte vid 5-tiden, och var hemma vid 21-tiden. Lite länge egentligen för pappa, men å andra sidan var det en dag med så mycket trevligheter, så man mår bra av det istället.
Mamma och jag röjde i mitt förråd, samt att hon lärde mig hur hon gör sina underbart goda revbensspjäll, som vi frossade av i en städpaus. Sammanfattat så var det här helt enkelt två toppen-dagar i mitt liv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0