2 år idag!

2012-02-02
Hipp hipp hurra, trollungarna fyller 2 år idag!


Tårta till 2-åringarna! Givetvis kommer vi själva också att smaka...

Tänk att det redan gått 2 år, sen den dag vårt liv fick sig en rejäl förändring. Men jag skulle inte ändra en minut, även om jag fick chansen! Lilla Penske på dryga 500 g rymdes i mina händer, och fick mun-mot-nos av mig. Idag väger han 47 kg och det är frågan om ens hela hans nos får plats i mina händer... Klockan 10.02 föddes lilla Andretti, som var störst av alla nykomlingar. Närmare 21-snåret föddes Danica, som nr 13 i vår stora skara! Tyvärr var det 2 som inte fick uppleva sitt första andetag, en pojke och en flicka, men trots att det var hemskt är vi så tacksamma att övriga 11 nu vuxit upp till starka och friska individer!

En hel del har så klart hänt sedan senast jag skrev. Bl a har det hunnit vara lite rally på agendan. Mamma är hemma igen, och det blev ingen operation. Bara hoppas det håller i sig!
Elen i vårt extrahus havererade ordentligt, bra precis till det var dags för vår elektriker att ha tid för det stora projektet. Källaren blev svart, och när man vred på reglagen till spisen, så tändes fläktlampan! Men nu är snart källare och nedervåning klar, bara hoppas det går fort med övervåningen, för snart kommer världens bästa Pia med familj på besök!
Vi har tok-kallt, nedåt -25 under sina stunder, och det är väl typiskt när elen krånglat i reservhuset, så vi har fått dra kablar från garaget och dit. Man hade ju kunnat hoppas att det skulle läka lite värme från vårt borrhål! (ler) För det tar vi inte i bruk förrän oljan är slut, vilket förhoppningsvis inte blir förrän nån gång i månadsskiftet, eller ännu hellre en bit in i Mars!

Pluggandet går bra, även om det var en djup svacka i samband med att mamma var sjuk. Har inte haft motivation. Men nu är jag igång igen, även om jag alltid önskar att jag orkade mer. Idag har jag börjat läsa om Epilepsi, denna grymma sjukdom som jag verkligen hoppas slippa i vår flock! Men när man läser om elände, måste man försöka lätta upp vardagen. Jag fick verkligen dra lite på munnen, när jag läste om symtom som kan uppträda vid partiell epilepsi : Ylande, skällande, okontrollerat springande, fånga flugor, jaga svansen... Hmmm... Jag tror bestämt hela vår flock är drabbad! Nä, usch så hemskt, men det är skönt att man kan skoja så man kan avdramatisera hemska saker. Annars skulle man nog fort bli knäpp!

Jag har ju inte delat med mig av de senaste bilderna jag fått på Monza förresten! Älskar dessa mail jag får från hennes matte Gun-Mari! Det är verkligen en herdestund att få rapporter om sina trollungar!


Monza har uppenbarligen samma uppdrag som våra troll, dvs att
agera "Bosch-fördisk"!


Gott var det, men det tog slut för fort!


Myyyys!


Tok-vacker tjej med underbar lejon-man!


Nyfiken i en strut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0