Promenad i norrländska paradiset!

2011-03-27
Oj, vilken helg vi haft, med fantastiskt väder! Igår var Emma med på två rundor, så det blev bara 4 rundor för mig och en för Robert eftersom jag och Emma tog varsin hund. Då gick vi något kortare än idag, samt att jag "bara" gick bya-svängar med två. Idag har jag gått rundor på 5,7 km (enligt telefonens tracker), med tre hundar ensam, samt en sväng med två hundar då Emma var med. Samt en byasväng med Penske därefter. Kickan får lite extra ikväll istället, för tiden räckte inte. Började vid 12 och slutade vid 18, var faktiskt rätt mör då, men framförallt var jag hungrig, och hundarnas mattid var också i hög tid!


Världens vackraste pojkar, Senna och Penske, med sin "gudmor"
Emma.


Prinsessan Niki på skoterleden inne i skogen


Prinsessan Niki, på väg ut från skogen på öppet hav, tack och lov is-
täckt ännu ett tag!




Öppna vidder - me like!




Niki


Niki


Niki




Pirelli


Pirelli


Pirelli


Danica, duktigast idag, både på att gå fint i koppel, och att komma
på inkallning när hon var lös!


Danica, med bandage och tass-skydd. Såret är i det närmaste helt
läkt, endast en liten ruga kvar. Men huden är ju så tunn och sårbar,
så jag lindade över det som skydd mot den skarpa snön och ibland
även skare. Som hon njöt lill-tjejen, efter så många veckor i koppel
på plogade vägar!



Danica


Danica


Danica


Danica med rådjurs-blicken


Monster-Danica


Danica


Danica


Danica undersöker en av de många stenar som bildat "isberg"


Emma och Jackie i början av skoterleden


Senna


Senna


Jackie


Jackie spanar in vindkraftverken, som givetvis i vanlig ordning blev
utskällda av hennes far! (Senna)



Jackie



Jackie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0