Världens bästa moster!

2011-06-28
Jag har sagt det förrut, men det tål att upprepas : - Jag har världens bästa moster!!!
Hon skämmer bort mig så det står härliga till. Det bjuds på allehanda godsaker, hon vallar hundar tillsammans med mig. I lördags kom hon och klippte gräsmattan, medan Robert höll på att snickra. Ikväll är Robert och hämtar en bil (MB Vito, ska bli en bra hundbil tänkte vi) så jag är liksom strandad med gänget. Då kommer hon och tar ut trollungarna på gården, och leker tungorna långa på både dem och henne själv. Underbar är bara förnamnet!


Den här fina blombuketten fick jag på midsommarafton av moster-Rut


Sen kom hon med den här fantastiska kreationen till tårta, som t o m
var godare än den ser ut!


På midsommardagen var hon tydligen less på vårt långa gräs...


Gänget spanar in Rut, och funderar varför hon springer runt på gården
utan deras sällskap?!



Midsommar-dukning på altan. Vi blev så många så vi fick ta ut buss-
möblerna som komplement; Rut, Per, Emma, Svärmor, svärfar,
mamma, pappa, Robert och jag själv. God mat och trevligt sällskap
är aldrig fel!



En av mina favorit-blommor, delvis för att myggen inte gillar dem,
men det är även en härlig färgklick.



Svärmor instruerar svärfar att hänga upp en lamell-gardin i vår
inglasning. Svärfar och Robert var flitiga snickare i vår farstu hela
helgen.



Avundsjuka åskådare tittar när Rut, Senna och Danica leker på
gården. Här ser man rätt tydligt att somliga pojkar är lite större än
sina feminina syskon! (ler)



Svalt och skönt i rastgården på baksidan. Anti-skall-träning med
vattenslangen i handen på matte som även är bakom kameran.



Penske


Pirelli spanar! Robert trodde att det skulle räcka med det han skärmat
för, men super-spanarn kikar under!


Penske och Senna spanar in Ascona


Mys-Jackie


Hyenan Danica, som tappat all sin tjocka päls, inklusive manen.
En ganska underbar tjej, och visst ser ni likheten till Monza (bilder
i förra inlägget)?!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0