Kickan till veterinär i Gammelstad

2011-06-09
Idag har vi varit till veterinären i Gammelstad med Kickan. "Vi" var jag, mamma, pappa och Danica, medan Robert var hemma med övriga gänget. Kickan var sagolikt duktig! Trots massor av andra hundar i väntrummet, låg hon helt lugnt och tyst vid mina fötter. Samma med undersökningen hos veterinären, helt lugnt och bekymmersfritt. Veterinären hette Andrei, och han blev imponerad av henne. Han kunde inte riktigt säga vad knölen var, möjligt att det är en fettknöl som spruckit, men högst osäkert. Först tyckte han att jag skulle prova fortsätta med min tvättningsprocedur, men sen började han tveka, och konsulterade en kollega och det blev beslutat att vi tar bort den på tisdag. Nu ska hon äta antibiotika (Clindabuc) och antiinflammatoriskt (Norocarp) i fem dagar fram till op.

Jag frågade angående myggmedel till hundar, då bl a Monza är hårt attackerad av diverse stickande varelser i Renfors, och jag tycker det börjar fylla på rätt bra även hos oss. Svaret blev att kolla med Djuraffärer, alternativt helt enkelt köpa "Mygga" från Apoteket. För er som bara har en hund rekommenderar jag nog det sista, eftersom det även visat sig ha viss effekt på fästingar, som tyvärr börjar visa sig här uppe också. Men man får bara smörja där de inte kommer åt att slicka sig! Typ i nacken... Men det kan ju hjälpa en del i alla fall. Här slickas det ju hej vilt från alla håll, så jag får nog försöka klara oss utan...

Nu är det bäst man går och försöker få i sig lite mat, för klockan är snart 20 och jag är nyss hemkommen. Vansinnigt varmt är det, så jag och pappa delade varsin Piggelin med hundarna i bilen. Det var bra miljöträning för Danica att vara med! Våran lilla skäll-apa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0