Skidpremiär - en egen "tour the ski"

2011-01-09
Så har man då precis varit och åkt 4 skidturer, med härliga trollungar!
Jag hade bara glidvallat och det var mängder av snö på isen, men den största pärsen var att ta sig de några få hundra metrarna ner till isen... När jag hade dubbellina och två galningar på draghumör gick det lite för mycket undan. Senna och Kickan provade jag inte ens ta på mig skidorna förrän jag var nere på isen, och det var klokt. Sen blev det två vurpor utanför moster-Åse och Kenth´s köksfönster... Tur de var borta! (ler) Först en med Niki och Penske, då jag skulle försöka klara av bedriften att ploga på ett smalt skoterspår... Skidorna sög fast rätt snabbt! Sen var det med Jackie och Danica, då jag skulle försöka undvika att köra på dem och fick för tung rumpa och ramlade baklänges. Men i övrigt höll jag mig på benen, trots att det är några år sen senaste skidturen! Nånting säger mig att jag kommer att ha träningsvärk i framförallt armarna i morgon!
Nåväl, Senna var inte så dragivrig, och Kickan blev oväntat snabbt rätt trött. Kanske för att hon tog rätt många chanser att sätta Senna på plats. Så fort Senna kom upp jämsides, tryckte hon ner honom.  Däremot Niki och Penske, var rena mönster-hundarna och sprang lite lagom fort och uppträdde charmant mot varandra! Jackie och Danica var ungefär som Senna och Kickan, medan Pirelli fick springa själv. Det är jätte-stor skillnad att åka med bara en. Till att börja med en fröjd att ta sig fram till isen, men sen blir det mer tjorv fram och tillbaka, busa lite med matte, osv, så med det material jag hade på fötterna och det före som rådde, behövdes det definitivt två hundar framför sig idag!
Vi har äntligen fått lite snö, och det var helt underbart snö-bus när vi var ute. Lite vasst om kinderna för det blåste rätt bra på isen, men det var mysigt i alla fall!

Igår var vi och skrev noter. Emma var här med Niki, Penske, Jackie och Danica. Senna fick vara hos mamma och pappa, där han passade på att göra lite rackartyg; åt upp lammsteken mamma skulle ha till middag! Hade rätt vass odör här hemma på kvällen... Kickan och Pirelli var med oss i rallybilen, och skötte sig exemplariskt! Jag sa till Robert att det går inte att fatta att Pirelli faktiskt bara är 11 månader! Så lugn och fin, där hon la sig bland rören i bågen. Vi tog några pauser och lät dem springa i djupsnön. Inga problem att ha dem lösa, då vi var mitt ute i ingenstans, med god sikt flera km åt varje håll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0