Mer hundkex!

2011-04-26
De första hundkexen tog snabbt slut, så jag bakade fler igår. Den här gången med ett gäng imalda hamburgare, som mamma stekt till trollen. Alla utom Danica käkar dem med god aptit! Men detta innebär att jag förmodligen gör nästa omgång med lever igen, för det var ju för att få Danica att äta jag gjorde dem från början...

Igår hade jag trevlig träning med trollen, singelträning med alla utom Kickan och Penske som fick en gemensam runda. Skogen börjar vara rätt så spännande på många håll, och det mass-pinkas på tik-fronten. Detta får mig att misstänka att det är nån form av gemensam löp på G. Om nu även trollen ska löpa två gånger per år, är det mer än hög tid! Dessutom avlösta Jackie Andretti vid förra löpet, och Andretti hade sin andra löp i Januari...

Jackie hittade förresten kongen som Kickan tappade bort i långfredags. Jag bad henne söka, och vipps stod hon där och grävde fram den! Sen ville hon ogärna släppa den, och det blev mycket bus för att jag skulle få låna den. Hon pep som en vilde då hon tyckte det tog för lång tid för mig att få kastat iväg den. Älskade troll-unge!


Niki tuggar på blodpudding- och korvpreparerat märgben, och Jackie
tuggar på ett hembakt hundkex.


Gott är det!


Det här monstret stötte Emma på, på väg ner mot Axelsviksvägen,
från vägen till två av våra vindkraftverk. Dvs där vi brukar leka med
trollungarna... Blä, usch och tvi, dags att plocka på sig och vara redo
med Betapred!


Pirelli-stumpan på gårdagens kvällis. Hon var jätte-duktig och lyhörd
på inkallning!


Jackie har precis grävt fram kongen som Kickan tappade bort i
långfredags! Kong är en rolig leksak, som studsar lite hur som helst.
Rekommenderas! Men kom ihåg att den finns i olika storlekar! Vi har
den största till våra stor-käftade troll, så vi inte riskerar att den åker
ner i nån hals. Dessutom har vi knutit en lina i den, dels för att det går
lättare att kasta den, men även som säkerhet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0