Träning går allt bättre!

2010-06-07
Igår hade vi besök av Thomas Lindberg, chefredaktör på Bilsportbörsen, som kom för ett hemma-hos-reportage om f a Robert. Valparna gjorde sitt bästa för att charma honom, och jag tror de lyckades riktigt bra! Jackie la sig att sova på hans jacka, utmed honom på soffan. Men samtidigt tror jag att Ascona Bä var tjejen som charmade ner honom totalt, och hon fick också komma in i garaget och posera med husse och bilarna.
Annars var det en dag som det mesta gick snett från början. Har riktigt legat på latsidan när det gäller bakning, sedan valparna kom. Så i all hast, parallellt med ett försök till städning, skulle jag göra muffins. Men när de väl var inne i ugnen, upptäckte jag att smöret stod kvar i micron... Skit! Happ, då gjorde jag filbullar istället. Men där vet jag fortfarande inte vad som gick fel, men i vilket fall ville det inte bli "bullar". Första plåten vällde över och kletade ner i ugnen så det luktade lagom brännt och gott i huset, och övriga blev inte bra de heller, även om de höll sig i formarna. Sen när Robert skulle ta ut bilen ur bussen höll han inte på att få upp luckan. Men allt löste sig, och Linnea ryckte ut med fika från deras frys! Så, som vanligt var det onödigt att stressa upp sig, för det mesta brukar alltid lösa sig i slutänden!
Pirelli smet ut genom grinden, och drog på så vis igång övriga gänget som smet in i fårhagen. Men vi löste det rätt snabbt, man börjar bli lite halv-van nu (ler).
I lördags tränade jag lite extra med varje valp, efter respektive promenad. Alla var t o m duktigare än de varit tidigare, och t o m Jackie som brukar tröttna rätt snabbt var jätte-ivrig att träna! Skoj!


Det här monstret hade Niki med sig hem från Tidaholm; blääää!!!

Robert och trollen i Karlsborg, på väg hem från Tidaholm

Danica studerar fontänen och änderna vid pausen i Karlsborg







Jackie

Niki håller koll på mig, när jag "smitit" från altanen







Våra häggar blommade som galningar i år, men lite för tidigt kändes
det som... Det har redan börjat falla "snö" från den, och normalt'
brukar häggarna blomma närmare midsommar här uppe!

Jackie bus-frö


Här får jag inte vara, men det är sååååå spännande!

Underbara moster-Rut och kusin-Per hade plockat en jätte-bukett med
liljekonvaljer till mig i fredags; luktar såååå gott! När jag och Robert
gifte oss till midsommar 1997 fick vi leta exemplar som slagit ut för att
få till min brudbukett... Oj, oj, oj så tidigt allt är i år!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0