4 månader

2010-06-03
Igår var trollungarna 4 månader!
Tja, det är väl överflödigt att komma med kommentaren "vart tar tiden vägen"?!
Alldeles nyss låg grabben på bilden nedan, i mina händer och fick "mun-mot-mun-metoden", för en vecka sedan vägde han 21,7 kg! Dags för vägning ikväll igen, för det är så spännande att följa speciellt hans viktkurva kontra Sennas för ett år sedan. Verkar ska bli en stor kille det här!
Idag har det varit lite mulet, och nyss kom en liten regnskur. Inte så man kan kalla det dåligt väder, jag klagar inte för vi har haft så fint i princip hela Maj (i alla fall när vi varit hemma) så det kan behöva vattnas lite från ovan så slipper jag göra det själv. Var och handlade lite plantor i Granån i förrgår, men i år blir det inga stora planteringar, för då blir jag bara så ledsen när "grävlingarna" förstör dem. Mest blommor på höjden, men det är fint det med. Har hört att Tagetes ska vara bra mot mygg, dvs myggen gillar dem tydligen inte. Med tanke på de stora attack-myggor som huserar för tillfället, kan det vara bra att ta till alla tänkbara och otänkbara motangrepp! Myggen är så stora så de nästan behöver förborra innan de biter, men samtidigt är de så ettriga att de i princip biter innan de hunnit sätta sig! Men egentligen ska jag inte klaga, för det är inte någon större mängd.
Då är det värre att Penske haft en fästing, som var alldeles för liten för att ha kommit med från södern... Yaiks! Vill inte ha sådana monster hit upp! Dessutom verkar det vara ett riktigt orm-år i år, har hört flera huggorms-iakttagelser, den närmaste bara ca 200 m från där vi bor!!!!!!!!! Måste komma mig till Apoteket och ta ut mitt recept på Betapred!!!



Penske-puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0