Strömavbrott - jäkla Vattenfall!

2010-02-04
Vid 13.30-tiden igår blev det strömavbrott. Man håller på att koppla in några vindkraftverk, och har hållit på med det i nåt år nu, så man börjar bli lite irriterat van... Suck! Men igår var det värre än brukligt, för då fick vi inte tillbaka strömmen förrän i natt vi 01.30-tiden! Robert fick söka fram spritköket, så vi kunde koka vatten till flaskor som vi lindade in i handdukar, för att säkerställa värmen i valplådan. Sen var det värmeljus typ överallt. Så det gick bra, men klart man blev orolig då temperaturen ute givetvis drog nedåt -20...

Bäbisarna blir bara underbarare och snyggare för varje dag som går, och det är ett gissel att slita sig från valplådan! Lägg därtill att Kickan följer efter mig så fort jag inte "är på min plats", så förstår ni var mina dagar spenderas. Typ just nu då med bärbar dator i famnen i sängen... Känner ett skriande behov av en fåtölj, som jag skulle kunna sitta vid lådan i, för min kropp skriker både här och där... Känns som att detta är en så kort tid, så jag vill njuta av varje minut!!! Idag är Robert ledig, så det känns lite lugnare idag, med mer delat ansvar för guldklimparna. Han håller på att wire-binda Piteå´s noter, som vi skulle gjort klart redan i tisdags. Men i tisdags fick vi som bekant annat att göra... Igår var det strömavbrott, och nu är det lite bråttom eftersom de ska skickas med buss till Piteå.

Igår när mamma var till gammel-farmor, berättade hon för henne att Kickans valpar hade kommit. Farmor frågade hur många det blev, och när mamma sa att 11 var i livet blev hon nästan tårögd och sa :
- Och jag som nästan är klar med tavlan!
Då visar det sig att hon håller på att sy en tavla till oss med texten : "När trollmor har lagt sina 11 små troll..."
Hade inte ens tänkt på det innan, trots att jag kallar dem för trollungar... Gissa var vi ska hänga den ttavlan när den är färdigt inramad?! Just det, självklart ovanför valplådan!

Kickan har börjat äta hundmat idag igen, och det gick bra med lite inblandning av tonfisk (pjåski pjåsk)
Tempen håller sig stabil och på en helt OK nivå, men man går ju ändå och oroar sig för att inte alla moderkakor ska ha kommit ut, eller att hon ska få nån jäkla juverinflammation som vi blivit varnade för att mer eller mindre tillhör vanligheterna när de har så här många valpar...

Visst har tanken slagit mig förrut, men för varje dag som går med dessa underbara krabater, blir verkligheten allt mer påtaglig; hur 1000:an ska man klara av att sälja dem om bara några veckor? Vill till att man hittar bra hem till dem... Har ju några tilltänkta som jag hoppas mycket på... Men 11 nya hem... tar nog ett tag att hitta! Svårt att tro att ingen av trollen blir kvar här. Nog trångt i bussen med två, jag vet, men...



Kommentarer
Postat av: Eva

Men vilka godingar! Blir ju lite avis... Förstår att det blir jobbigt att inte få behålla dem alla. Fast om åtta veckor är det nog ganska livat hos er och då kanske det inte känns lika jobbigt att lämna bort dem. Sen får ni ju försöka hitta köpare i närheten så ni får följa deras uppväxt, men 11 stycken kan ju vara svårt att hålla koll på. Lycka till iaf och fortsätt njuta!

2010-02-04 @ 21:29:41
URL: http://web.telia.com/~u93403109/info.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0