Inget falskt alarm!!!

2010-02-03
Det var inget falskt alarm med temp.sänkningen! Valparna kom igår, och det i rena rama massinvasionen; 13 trollungar allt som allt, men tyvärr var 2 av dem dödfödda. Ytterligare en var livlös, men tack vare att jag hunnit förkovra mig en del innan, så lyckades jag med hjälp av slungning (som jag läste om bara dagen innan) och att blåsa lite i nästan och sluga ut lite slem med en blåsa, få igång den lilla killen som snabbt blev en av de piggare krabaterna i lådan. De döda var en var varje kön. Nu är det 8 tjejer och 3 killar; snacka om GIRLPOWER! Under förutsättning att vi inte tittat fel i hastigheten... (ler)

Det kom aldrig någon temp.stegring enligt konstens alla regler, men visst såg jag på Kickan att nåt var på G. Dessutom var Senna så intresserad av hennes bak och ville lukta och slicka. Men eftersom ingen temp.stegring kom var jag ändå inte riktigt beredd att det skulle bli så snabbt. Dessutom säger de flesta att valparna brukar komma på natten. Men inte här! Jag höll på att skura köket när jag insåg att Senna dragit iväg, och gick för att kolla vart. Givetvis stod han i valplådan med Kickan, så jag gick för att plocka honom därifrån, och får då se en valp halvvägs ute!
De 3 första kom i ett rasande tempo, så jag bara skrev av klockslagen från VIASAT-mottagaren utan att reflektera dess mer. Det var först när Robert läste i boken som han reagerade på att datumet var 10-02-02 och första valpen kom kl 10.02. Det var en tjej, och alla våra puppies får så klart racenamn, i och med att hon var vår etta kändes det lämpligt att kalla henne "Andretti".

Nu räcker inte spenarna till, så det blir nog till att börja stödmata redan idag.
Jisses vad man oroar sig hela tiden för charm-trollen! Det var nog hemskt med de två dödfödda, så nu är man livrädd att förlora ytterligare någon...

Dags att gå och titta till trollen i lådan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0