3 dagar idag...

2010-02-05
Ett gäng trollungar ligger och sover, medan andra skiftet snuttar tisse för fullt. De ger ifrån sig så härliga djur, som ger mig associationer till Robin Hood på julafton (han som suger på tummen när Robin Hood tar penningpåsen). Såååå mysigt!

Haft samtal med oraklet i Kilafors, Suzannes mamma Britt, angående valparna. Vi har testat att få trollen att äta mjölkersättning som tillskott, men ingen av dem vill äta. Troligen beror det på att de får vad de behöver av Kickan, men det var skönt att verifiera med nån som varit med förr. Det stod i en bok att valparna generellt är tysta, att om de låter är det nåt fel. Jag har tolkat deras ljud som välmåenden, främst i samband med måltiderna, men när jag läste det påståendet blev jag ju orolig. Men Britt tolkade ljuden likadant som jag via telefon. Sen skickade jag en filmsnutt till henne, på en trollunge som låg och åt så frenetiskt. Där hörde Britt en som var hungrig, men han hade just ramlat / blivit knuffad från sin spene, och redan när Britt ringde upp var han (eller hon) lugn igen. Dessutom hade alla utom en gått upp rätt mycket, vid gårdagens invägning. Så än avvaktar vi alltså med stödmatning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0