13 dagar...

2010-02-15
2 veckors dagen är snart här, och man undrar var tiden tar vägen. Kusin-Linnea var hit i förrgår kväll, och hade inte varit på två eller tre dagar. Hon bara stirrade på trollungarna och frågade sig "om det verkligen var sååå länge sen" hon varit hit. Jisses vad de växer! Nu har Penske gått om Andretti i storlek, och är först över 1300 gram, med sina 1310 g! Visserligen skuggar Andretti bara 20 g efter, men det var ändå första tronskiftet i storlekskampen (ler). I övrigt hade alla utom Lola ökat bra i vikt, men hon har ökat bra hela tiden tidigare och ligger på en bra vikt, så jag hoppas det är bara något tillfälligt. Schumie är minst med sina 920 g, men hans kurva går stadigt uppåt, så där är jag inte speciellt orolig.
Däremot undrar jag om trollungarna fått nån släng av diarré, eller om det helt enkelt ska vara så här, men att Kickan helt enkelt inte riktigt hinner hålla efter. Avvaktar i alla fall dagen för att se hur de verkar vara i form för ev kontakt med veterinär i morgon då.

I övrigt så öppnas ögonen allt mer, och några har i det närmaste öppnat sina ögon helt och hållet. De försöker allt mer ställa sig upp även på bakbenen, och tar sig nu vinglande fram några steg i upprätt ställning. Hur snygga som helst! Dessutom har de börjat ligga med huvudet uppe, som om de ligger och studerar nåt, inte bara i sovande ställning längre. Jag upplever även att de har börjat märka av när man kommer in i rummet, både visuellt och via hörseln; mysigt! De tar även kontakt mer och mer när man kommer till lådan, och i morse pinkade Penske på min hand... Hyggligt va`?! (ler) Penske är förövrigt lill-tjommen som jag fick igång andningen på i samband med födseln. Lite speciell är han ju, även om jag inte direkt kan plocka ut någon valp som "den finaste". Alla har de sin charm, och jag älskar dem redan för mycket allihop...




Det är bara två av 13 hundar som vill ha flaska... Tyvärr är ingen av
dem särskilt liten... (ler)


Senna älskar mjölkersättningen, och i princip jagar mig när jag går
med flaskan till valparna. Synd man inte är lika poppis i valplådan...


Pappa och Andretti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0