Lövis har flyttat

2010-04-17
Så var då Lövis dag inne igår, och flytten till Piteå ett faktum. Med tungt hjärta decimerades så flocken till åtta, och det första jag gjorde var att börja söka en valp när Robert räknade att åtta hade gått ut... Resan till Piteå hade gått OK, men det hade blivit lite kräk även för henne. Men det det är inte så konstigt när det blir så pass långa resor för de små liven redan första gången. Sen hade hon fått träffa Elins systers hundar, det ena en valp som bara är några månader äldre. Då hade Elins ben varit en stooor trygghet! Men känner jag vår trollunge rätt, så är hon nog i full gång med lekar idag! Vi saknar henne massor, men det känns ändå bra att hon fått ett vad vi tror bra hem!

Igår fick Mansell vara på "dagis" till Anette på samma gata som vi bor. Han hade busat massor med deras hundar Scotty och Elvis, så när han kom hem stupade han på golvet direkt. Men lite mat och sen var han igång igen! Helt underbart att Anette, som är så duktig att träna hundar, kan hjälpa lite då och då medan vi har så här många trollungar!

Danica´s planerade flytt till Kiruna nästa helg har blivit inställd. Cassandra som skulle ha henne fick plötsligt ändrade arbetsförhållanden, så hon kan inte längre ha hunden med sig på jobbet. Men det känns som att det var tur i oturen, för tänk om Danica hunnit flytta, och så hade det inte blivit bra?! Nä, det här var meningen helt enkelt!

I morgon kommer en barndomsvän och tittar på Mansell och Schumie. Det är tydligen ett tag sedan jag pratat med henne, för jag levde i min villfarelse att hon hade små-barn, men det visade sig att henne YNGSTA var 10 år nu!!! Shit pommes frites, hennes äldsta som jag haft på dagis en gång i tiden (han var galen i mitt långa hår) är 16 år nu!!! Vart har tiden tagit vägen??? Men bra kändes det i alla fall, för dels är hon hemma på dagarna och dessutom har de en 6-årig schäfer-collie redan nu, så trollungen blir inte ensam då heller! Dessutom bor de bara dryga två mil ifrån oss, så där får jag definitivt chansen att träffa trollungen igen! Men vi tar inte ut något i förskott, kemin ska ju också stämma! Men bra skulle det va, helt klart!

I eftermiddag ska jag åka på IKEA och köpa en hylla till vårt lill-rum. Ska försöka städa / röja, så trollungarna får börja vara i större delar av huset. Framförallt så vi slipper så mycket galler, så de stora kan röra sig mer fritt också. Kanske en liten självbevarelsedrift också... (ler)


Våran älskade Lövis, är numera Elins Lill-Lövis och hon bor i Piteå.


Lill-stumpan var trött, och inte alls intresserad av att flytta. Gäsp!


Visst har hon otroligt vacker teckning?! Nästan lite polarhund över henne!


Elin och Lövis


Det blev lite oro i flocken, och när vi kom in (hade varit och vinkat av
Lövis) hade Niki gömt sig i en hörna. Efter en stund kom hon o kraffsade
och ville upp till mig på soffan. Där låg hon nog en timma sen, tryckt
mot mig, som om hon ville säkerställa att jag inte skulle lämna iväg
henne... Stumpan, hon ska inte flytta någonstans kan jag meddela!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0