Lövis bokad

2010-04-13
Oj, oj, oj vad tiden går! Det tinar i en rasande fart på framsidan, bara för att jag gärna behåller snön ett tag för att dölja så mycket som möjligt av allt ätbart. Igår kväll och hittills idag har det fått bli ris och fisk för herrskapet, då åtminstone Penske och Andretti varit lös i magen. Ev någon mer, men jag har inte hunnit se vem. Förmodligen är det för att de äter så mycket snö och is, men vem vet vad annat som befinner sig i de små valpmagarna! (ler)
Robert har i alla fall kört in 2 traktor-skopor med snö i valphagen, så vi bromsar våren en aning. På baksidan, där vi ska bygga rastgård till hulliganerna, där tinar det minsann i snigelfart...
Tror jag ska ta hjälp av Robert att ta ut trollen på vår snö-försedda altan i eftermiddag. Inget annat än snö att äta där, men dock en större rymningsrisk då somliga ännu slipper under räcket om de försöker pressa sig.

Måste göra om i sovrummet nu också, för Pirelli knäckte koden med att ta sig upp i sängen i förrgår. Igår kväll höll jag på att få ett sammanbrott innan jag fick henne att lugna ner sig. Tog nog inte ner henne från sängen mer än... Tja, 50 ggr innan hon gav sig och somnade. Grejen är ju inte att hon vill sova med oss i sängen, det hade hon gärna fått i så fall, nä hon vill ju ut på äventyr!
I morse höll sig Pirelli lugn till jag hämtat henne till köket, men då kom helt plötsligt Danica över istället. Oj, oj, oj, bäst att åtgärda innan denna natt, annars risk för gråa hår i förtid!
Men det är väl som jag så ironiskt brukar säga; blandisar är smarta!!!
Jag har egentligen ingen åsikt angående om man ska ha renrasiga eller blandraser, har ju bara haft renrasigt före Senna. Men nu har jag träffat på så många viktig-pettrar, framförallt schäfer-uppfödare, som i princip gör korstecknet när de ser Senna. Så då kan jag inte låta bli att vara lite ironisk. Sen att det stämmer väldigt bra på våra två stora, att Senna är betydligt smartare och mer problemlösare än Kickan, gör det ju inte särskilt statistiskt säkerställt. Men ibland är det skoj att vara kaxig... (ler) Speciellt då man egentligen är rätt liberal i frågan! (ler)

På fredag kommer Elin från Piteå och hämtar Lövis, som hon var hit och träffade i söndags. Hon hade lite huvudbry om hon skulle välja henne eller Pirelli, vilket jag mycket väl kan förstå! För även om valparna gör sig olika bra på bild, och ger olika snygga första-intryck, så är de lika underbara personligheter hela gänget! Men så har de ju två underbara föräldrar att brås på också!

Igår var det en gubbe här från byn som stannade och tittade på trollen när vi var ute på gården. När jag sen sa att vi skulle gå in, blev han alldeles förskräckt över att jag hade valparna inne! Men... Herrejösses, det här är ju våra barn! Vad skulle det sen bli för social träning om jag stoppade bort dem i något rum i nån boda??? Nä för 1000:an, hundar är flockdjur och vill vara samlade med hela sin flock. Även jag är nog ett flock-djur... (ler)
Så våra troll är vana med allehanda hushållsljud, och vana att umgås med både folk och fä. Men så får de absolut inte bli några hundgårdshundar heller, så länge jag får vara med att bestämma!!!

Nu ska jag skynda mig att tömma disk-maskinen, innan hela gänget vaknar. Man får så mycket obeställd hjälp då... (ler)


Mansell och Senna


Lövis har knyckt husses sko


Mansell vacker-pojke!


Den vackraste av dem alla, prins Senna av Baskansas City!!!


Skäll-drottningen Kickan har ett skall som skrämmer livet på halva
byn, men varmare hjärta finns nog knappast.


Vacker pojken!


Övervakning av ungarna!


Ungarnas racer-bana! Det började med att vi höjde kanterna så de inte
skulle kunna smita, men sedan kom vi på att det är skoj för små valpar
att ha race i en "labyrint". Sällan har ett snö-skottnings-jobb varit så
uppskattat!!!


Penske-puss


Roberts lilla hjärta, Jackie!


Penske-puss har somnat mitt i leken


Lövis ska flytta till Piteå på fredag, då blir det dags för tårar igen...
Våran lilla, vackra tjej!


Niki-Lill-troll har somnat under skåpet


Jag öppnade kastrullskåpet och tog ute en panna, då klev Schumie in!
Så då insåg jag att det var lika att rensa hela våningen! (ler)


Men sen klev även Penske in, och då blev det lite trångt...!


Brödra-bus


Våra troll-pojkar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0