Koppelträning, dusch och flytt

2010-04-24
I förrgår började vi så smått med koppel-träning, och först ut var Schumie följt av Danica. Båda var jätte-duktiga, även om de inte vara alltför imponerade av sina halsband som de försökte få bort på allehanda uppfinningsrika sätt. Bla genom att gnugga halsen mot backen och mattes buskar! (ler)
Senare på kvällen var det dags för bastu för oss 2-benta, men det var jätte-intressant helt plötsligt. När jag duschade stod Schumie med anhang och drog i dusch-draperiet, och Jackie tyckte det var jätte-spännande med vattnet så hon kom helt sonika in i duschen. Som gänget såg ut sen!

En blöt Jackie tvättas av brorsan Schumie samtidigt som hon själv
rengör hans öron.

Igår var det så dags för nästa flytt, och en trio super-mysiga Ume-boende Pit-bor kom hit. Som så många andra hade de väldigt svårt att välja, men till slut var det Björns magkänsla som fällde avgörandet för Schumie. Ett jätte-trauma för undertecknad att klippa navel-strängen, då Schumie varit min skugga under ett antal veckor. Oavsett om jag suttit vid köksbordet eller stått vid diskbänken har han legat på mina fötter... Men hur jobbigt det än var, och hur många tårar som än föll, så kändes detta helt rätt. Såååå goa människor! Bara Sannes sätt när hon satt sig på golvet och valparna hängde henne i håret, och armarna såg ut som om hon gått en rond med 23 kattungar, och hon bara skrattade och mös. Likaså Björn och Jesper som utan fundering slog sig ner på golvet i dårhuset och tog emot både pussar och tugg. I det här hemmet kommer Schumie både att få uppmärksamhet och pussar, det är jag säker på! Dessutom har trion lovat oss att få träffa Schumie i sommar när de är hemma i Piteå! Trots allt har vi ju tre troll i Piteå nu! En annan rolig sak förresten, är att Björn kommer att jobba i sommar med Lövis "moster" (Elins syster), så sannorlikheten är stor att Schumie och Lövis kan få umgås lite!

Sanne med alla hulliganer


Kickan föredrog Björn...


... och Jesper!

Klassiska sista bilden med matte... Iklädd sitt halsband och fina namn-
bricka. Känns jätte-bra att han kommer att få behålla sitt kungliga
världsmästarnamn, som verkligen klär den gossen!

Pappers-exercisen klar och överräckningen utförd... Schumie och hans
nya matte Sanne

Schumie och husse Björn

Nya familjen; pappa-Björn, mamma-Sanne och gudfar Jesper!

Troll-pojken med upprullade öron


Hmmm... matte sitter på huk och tittar på mig...


... då måste jag stiga upp och gå och pussa henne!


... så jag anlägger charm-blicken!

Något man märkte redan igår kväll, men som jag inte riktigt tänkt på förrän idag, är att Penske börjat ta för sig mer och vill ha mer uppmärksamhet och kel sedan Schumie försvann. Nu har han börjat följa mig och ligger allt oftare vid mina fötter. Han såg väl sig chanse när det blev "ledigt"... Han lär ju inte komma ihåg att han och jag har ett obrytbart band, som vi knöt redan i samband med hans inträde i jordelivet! (då jag lyckades livrädda honom!)


Jackie har lärt sig komma upp i soffan


Schumie, Niki och Danica tumlar runt på altan


Niki och "oj-oj"-nallen


Schumie och Andretti


Danica


Danica


Andrettis nya husse och gudmor var och hälsade på idag. Så de
passade på att koppel-träna lite. En dryg vecka till flytt nu.


Pirelli käkar tjurmuskel




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0