Hulligan-attack blev till storstädning!

2010-04-10
I natt, vid 3-tiden, blev Penske dålig i magen, så han väckte oss och Robert tog ut honom i köket. Resultat direkt! Vilken duktig kille va, som trots att han var så dålig i magen ändå inte gjorde något i sovrummet! Det börjar vara väldigt länge sen någon bajsat i sovrummet nu, och det blir allt mindre pink också. I morse tog vi ut dem vi 6-tiden, och då gjordes både pink och bajs ute. Därefter fick de lite blåbärspuré, innan vi gick tillbaka i sängen en stund. När vi steg upp gav vi allihop ris, med mycket risavkok, och så blev det tonfisk som smak-sättare. För vi hade tydligen slut torsk. Måste köpa idag. Samtliga åt med god aptit, och när vi sedan gick ut, var inte ens Penske särskilt lös i magen. Är väl antagligen allt skräp de stoppar i sig på sina upptäcktsfärder, som magen reagerar på.

Igår morse steg jag som vanligt upp med Robert, och bara över valparna i köket. När alla bestyr var fixade la jag mig under täcket igen. Vaknade sedan av lite oroväckande ljud, som tyvärr visade sig befogade... Valparna hade gjort "utbrott" genom staketet mellan köket och den hälft av huset där inte sovrummet är! Jisses som det såg ut! I förrådet hade de tuggat en kvist-belysning i molekyler, Cola-burkar hade de burit in i köket, likaså en damm-vippa som jag tydligen haft i förrådet. Det var gjort både 1:an och 2:an både här och där, och det såg alltså ut som om en tromb gått bra. När jag så kom in i köket för att kika var de var, var jag ännu barbent. Ett dumt drag av mig, för självklart blev de ju överlyckliga när de såg mig och allihop kom och lät mig känna deras underbara klor mot mina bara ben!
Jag övervägde om jag skulle sätta mig ner och gråta, men beslutade mig för storstädning istället. Sagt och gjort. Bra blir det, men det lär ta fler än en dag i anspråk!!!

Idag ska Robert få köra in mer snö i valphagen ute, så vi åtminstone får täckt mina Ölandstok, som är under någon form av slaktningsprocess. Grejen är ju inte det att de blir förstörda, för i så fall finns det ju faktiskt nya att köpa, men man är ju orolig att trollungarna ska bli sjuka! Samma sak var känslan när de varit förrådet med omnejd. Grejor finns ju vanligen nytt av, men dessa trollungar finns bara i 11 exemplar och vilka exemplar sen!!! Så himla jobbigt att man inte kan ha kvar alla...


Pirelli, med jordens vackraste tassar! Ser ni att det ser ut som om hon
har svart nagellack?!

Mansell bus-pojke! Goare får man leta efter, och det är tur för honom
det när han biter en i benen! (ler)

Niki, mattes egen lilla trollunge!

Lövis vilar en liten stund

Niki puss-fia vilar

Syskon-kärlek! Pirelli och Danica myser tillsammans

Snacka om trygg! Lövis är totalt utslagen på köksgolvet!

Danica charm-troll med jordens goaste blick!

Dragkamp!

Niki och Pirelli har dragkamp i bädden

Pirelli med pip-bollen i munnen

Lövis snutte-gurka!

Pappa-Senna med örat käckt på svaj.

Robert och hans Jackie

Monza och Lövis under köksskåpet, en favoritplats

Monza har börjat resa sina öron!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0