Senna 3 år idag!!!

2011-09-01
Idag fyller världens finaste Senna 3 år!

Senna 3 år idag!

Helt sjukt vad tiden går! Det var ju alldeles nyss vi hämtade vår troll-pojke i Bygdeå! Men det rinner mycket vatten under broarna, nu är ju hans trollungar 19 månader i morgon!
Dagen till ära har vi haft vår regelbundna renovering idag. Vi brukar köra minst varannan vecka, ibland oftare.


Tandskrapa, vaddtuss med OTO-clean och kloklippare! Borsten är
också använd, men den glömde jag ta med på bilden.

Tandstensskrapning är något många glömmer bort. Gnager hundarna mycket ben, brukar det inte vara något större problem, men i synnerhet de stora vampyrtänderna fram kan av och till få lite gul beläggning = tandsten. Om inte annat är det bra att vänja de små liven att man även är i munnen och bökar! De flesta försäkringar omfattar inte tandvård vars behov uppstår till följd av bristande munhygien! Något som är värt att tänka på! Det är väldigt lätt att skrapa tänderna, under förutsättning att hunden är med på noterna. Våra är jätte-duktiga! Pirelli tjorvar väl lite, men hon blir duktigare och duktigare. Tycker väl inte riktigt om situationen att bli fasthållen om nosen, vilket är helt förståeligt men inte accepterat av Hitler-matte! (ler) Penske däremot, han sitter rent och håller upp läppen själv så det går jätte-lätt att skrapa. Jag brukar skrapa lite, trots att det nästan aldrig finns något att skrapa bort.

När det gäller öronen, har jag ju god hjälp av mina trollungar, för de rengör ju varandra. Men vad jag har märkt, är att det ofta ändå är en liten "beläggning" på själva öronlappen. Man får gnida lite med en vaddtuss, går säkert bra med vatten, men jag använder några droppar OTO-clean. Kickan fick klåda i öronen ifjol, så hon fick rekommenderat att jag skulle rengöra med just OTO-clean och så fick hon några droppar också. Nu i sommar började hon visa tecken igen, men då började jag direkt med rengöringen, och symtomen försvann direkt. Därefter har jag tagit det som rutin, även det. Tydligen är det inte så ovanligt att Schäfrar får klåda i öronen, trots att våra vänner med stå-öron har det betydligt lättare än de med hängöron.

Skolan flyter på, har bara haft en data-träff ännu, och det var mest teknik-genomgång. Men jag måste säga att jag är imponerad av mig själv hittills, vilken disciplin jag har för att plugga! Dessutom tycker jag att det är skoj! Hoppas det håller i sig bara!!! Igår hade jag dock plugg-fri dag, pysslade med lite annat, som bl a smycken. Men idag hoppas jag att jag ska vara duktig igen, men jag kände att det var dags att uppdatera bloggen också!


Avtorkning av blöt Danica




Puss


Kickan svalkar sig


Danica-mys-unge




Pirelli


Jackie, Pirelli, Niki & Senna


Klart man alltid ryms närmast matte!


Ett armband till mamma


Danica i husses famn, Kickan tittar lite undrande...


Pirelli med sin bäbis! Hon blev lite skendräktig efter sitt andra löp, men
visade det inte med annat än att gå och bära lite då och då på denna
"hundvalp i strumpa" (gummi-leksak med pip) som de fått "ärva" av
finaste Aki (som aldrig lekte med den...). Hon brukade ligga på soffan
och bita i den så den pep, och sen började hon gnälla själv. Så söt!


Niki & Pirelli


Rastgården är bra till annat än hundrastning! Passade på att tvätta
mina ljusa mattor, då jag inte riktigt ville ha dem på plats under
Danicas löp.




Danica och Niki


Penske-puss


Jackie


Niki


Niki luktar på mattes blommor, kanske smaka lite också?! Hulliganer!


Min egenhändigt sådda krasse, har blommat som bara attan!


Million Bells, en av min favvo-blommor sommartid. Så tacksamma!










Min fina Wäppling som jag fått av gammel-farmor för många år sen.


Paus, rast & vila på altan (Danica & Jackie)


Jackie, som vanligt i en solstol


Pirelli & Niki


Finaste Niki




Jackie på nya hyllan! Husse har fått snickra en hylla till hörnet bakom
hörnsoffan, för att vi ska rymmas allihop i soffan! Eller, snarast för
att jag och Robert ska rymmas i soffan! (ler) Blombrädan är ju alltid
upptagen, men det här hörnet är det sällan Jackie släpper ifrån sig!


Husse målar fönster!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0