Älg-ben är mumma!

2011-09-29
Oj, nu blev det ett långt uppehåll på skrivandet igen! Men jag har mina orsaker till det, som vanligt! (ler) Men den här gången har det varit ett rätt tungt plugg-avsnitt på hundkursen, med bl a cellen som inte är en lite komplicerad historia. Men nån gång ska det sitta, det har jag get mig f-n på! Jag har även kommit till insikt, om att jag inte ska gå den kurs i Akupunktur för hundar, som jag ett tag övervägde att gå till våren via Luleå Tekniska Universitet, delvis på distans. Jag har nämligen kommit till den slutsatsen, att jag har alldeles nog med denna kurs, eftersom min ambition inte är att få ett betyg utan att verkligen lära mig det här! Risken blir att om jag tar till ännu en plugghistoria nu, kanske jag tappar glädjen i pluggandet som jag återfunnit efter så många år. Man pratar om att ha Akupunktur-kursen våren 2014, så jag får ta nya tag då istället! Den verkar väldigt seriös, och den vänder sig till sjukgymnaster som har grundkurs i akupunktur för människor = jag! (ler)

I höst har vi haft turen att få tillgång till mycket älg-ben, så vi har rent slagit till och investerat i en frysbox för att kunna ta emot allt vi får! Jisses som ungarna älskar att gnaga ben! Jag har precis haft en liten anatomi-kurs med mig själv, när jag delat på lite ben. Har plockat bort det lilla sesam-benet patella (knäskålen), som inte är nån höjdare att låta hundarna gnaga. Framförallt för att det är så litet, så risken är att de får det i halsen. Men patellarsenen var ingen lek att få bort, i synnerhet inte med en ovass brödkniv! (ler) Rätt utrustning för fel tillfälle... Mamma säger jämt att jag har fel kniv när jag ska skära något, kanske har hon en poäng... (ler) Men jag fick inte bara lös patella, jag lyckades även splitta upp femur och tibia från varandra (fibula var snällt nog redan borttaget, för det är alldeles för tunnt!), men korsbanden var ingen lek! Man förundras varje gång man får se det live, vilken avancerad och fantasisk apparat våra knän är!
Nu ligger trollungarna och gnager ben så det knakar och och smaskar i hela huset. Tar bort dem om en stund, så magen får vila...


Så här mysigt är det att vila en stund på soffan i familjen H-N! Här är
det husse som slocknat med Niki (vä) och Danica.


Hela gänget på samma ben, fast i det här fallet är det en "klöv" som
vi ska använda till spår = hjärngympa på hög nivå!


Jackie, Niki och Kickan


Niki var den som blev mest exalterad av klöven på den här sidan av
huset...


... men här ser hon att nån är sugen på att knycka det av henne...


... och "morsan" vågar man ju inte neka!


Den som däremot blev allra mest betagen av dessa överjordiskt goda
saker, var Danica! Hon åt med god aptit t o m av pälsen!








Senna bar mest omkring på sin klöv, och egentligen var det bara
Danica som på allvar gnagde på sin


Prinsessan Danica njuter av sin klöv, som det egentligen aldrig var
meningen att hon skulle gnaga på...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0