Mys-ungar

2011-05-02
Så har vi då redan kommit in i Maj! Allt är tidigt, föret försvann fort från isar och skoterleder, nu är nästan all snö borta, och Kalix älven har inte gått så tidigt sedan 1910! Tror det var den 28/4 den drog hädan... Själv gick jag ut på altan för att skotta snö, två dagar innan Valborgs, bara för att inse att det fanns inget att skotta bort! Det lilla som låg var så poröst, så det sladdade Danica bort! När jag stod där och tittade ut över våra domäner (ler), insåg jag att det var väldigt lite snö generellt. I princip bara takraset på norr-sidan, från inglasningen, är det som ligger i hög. Inte ens särskilt blött på gården. Oj, oj, jämför man med i fjol är det sjukt tidigt! Så i fredags hade vi lite premiär-lek på gården, och ännu mer på lördag och söndag. Oj, så både ungarna och jag gillar det! Man blir rätt trött också! Jag kombinerar klicker-träning och bus med boll mm. Funkade för alla utom Jackie, men hon är så fokuserad på sin boll, så vi får träna in klicker vid annat tillfälle. Har även tagit fram ett litet hinder, som jag ska börja nöta in. Vann en Agillity-bok på en Tradera-auktion, som borde komma i dagarna, så där hoppas jag på tips till att bygga lite hinder. Har lite tips sen tidigare också, så det blir nog bra. Allt för omväxlingen!

Jag har läst en bra bok av Memea Mohlin under helgen; "Hur får jag hunden att..." Mycket tankar som "självklart, varför har jag inte tänkt på det?!" och been there, done that, samt lite utveckling och vidareutveckling blev det. Väldigt lite var helt nytt, men det blev en bra kick i rumpan, och på kvällis testade vi en del igår. Funkade! Boken var lätt-läst, och mesta delen av den sög jag i mig under den fantastiskt (o)spännande VM-premiären i hockey, där Sverige fick stryk av Norge för första gången i historien! Suck!


Husses täcke har ramlat ner lite på golvet, vilket uppskattas av Niki


Kickan har slocknat i fåtöljen


Go-tassarna i kors


Lill-Jackie på rygg i min fotände av soffan


Danica har somnat och gömmer sig under svansen


Låt mig va i fred!


Underbara lilla skogsrå!



Jackie tycker inte att hon är stor, så då alla platser i soffan var upp-
tagna, klättrade hon helt självklart upp i husses famn!


Pirellis favoritplats = på fönsterbrädan med "överhänget" ut över
soffans ryggstöd. Tur hon inte väger mer än 33 kg, vår lilla kattunge!


Skönt!


Go-tassarna


Slocknat på mattes hundbok (Hur får jag hunden att... - Memea Mohlin)


Trött... zzz zzz Låt mig vara! zzz zzz...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0