Bortskämda ungar?

2011-05-27
Skulle vi ha bortskämda ungar? Icket! Hur kan nån tro nåt sånt? Att de får sova i sängen och soffan, är väl helt naturligt? (ler) Att man ibland matar eventuella mat-tjorvar med sked, är väl också helt naturligt? (ler förläget)
Att de har en "mormor" som skämmer bort dem, är självklart helt naturligt! (ler stolt)
Tänkte extra på det här igår.
Danica har kinkat med maten sedan slutet av februari, då hon troligen blev skendräktig. Sen gjorde mamma nåt hopkok med kött, märg och buljong (det hon tog bort från köttsoppan) och plötsligt började både Danica och vår annars kräsna fröken Jackie att äta som aldrig förr. Men så fort blandningen är slut, är det stopp, och jag ger aldrig blandningen till frukost, så då är det också mer kink. Dock har det gått så där i alla fall, med lite fil i fodret.
Nu har vi haft "mormor-blandningen" ett tag, men så tog det slut i förrgår och gårdagens middag fick det bli med vanlig hederlig "Klass" som smak-tillsats. Danica gick glatt fram till skålen, där de står fem hundar (inklusive henne själv) på rad med vägghängda skålar (Jackie o Senna har egen plats). Hon nosar i skålen, och lyfter huvudet och tittar på mig med en blick som säger "- Menar du allvar matte?!", och så gick hon därifrån. Jag ringde till mamma och berättade vad hon gjort, och givetvis smälte mamma, och åkte till Coop och inhandlade råvaror. I morse kom hon hit med en hink gegga-mojja, precis lagom till frukost. Jag serverade som vanligt, Danica spatserade ointresserat förbi, verefter jag sa till henne :
- Men Danica, det är mormor-blandning idag!
Trollungen stannade i steget, satte nosen i vädret och snuffade några gånger, och tvärvände till skålen och började äta! Hur söt får man vara egentligen? Bortskämda trollungar! (ler stolt)

Nu är gegga-mojjan paketerad och i säkert förvar i frysen, så nu borde middagarna flyta på bra ett tag framöver!


Bortskämd och vacker är hon, fröken Danica


Jag blir så lycklig när jag hittar bilder på våra utflyttade troll-ungar,
och den här bilden på Lövis var väl bara för vacker?! Det är hennes
matte Elin som tagit den, och jag har som vanligt varit en bandit och
tjuvlånat via Facebook... Vad tycker ni andra, har hon inte blivit väldigt
lik Lola och Monza, och kanske lite Schumie?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0