Lite oro i flocken...

2011-06-17
Igår hade vi en liten incident mellan Danica och Niki igen, tack och lov utan skador! Det var i samband med när jag skulle börja kvällsvallningen, ett läge som kan vara lite spänt pga att alla vill ut samtidigt och hela tiden och blir lite små-sotis på varandra. Men det har varit helt lugnt så länge nu, så man börjat vaggas in i nån form av falsk säkerhet. I alla fall insåg man att det var inte bara negativt med Kickans stora hemska tratt, för hon var väldigt lätt att eliminera bara genom att trycka bort henne med trattens hjälp (ler ironiskt). Antagligen beror detta på att Nikis hormoner är i lite gungning efter löpen, så hon vek inte ner sig när Danica skulle bossa. Lite olyckligt hade också Niki övertaget i fighten den här gången, så vi är väl lite oroliga att det kan ha gett henne blodad tand till att ta över Danicas post som Alfa II... Men man ska inte dra för stora växlar. Det har varit helt lugnt idag, och de har lekt som vanligt! Peppar, peppar, ta i trä!


Så här bra vidvinkelseende får man med en hemsk tratt på skallen!
Kickan dundrar i allt och alla, med sin bulldoser framfart.



Idyll i hundfamiljen!


Puss på dig mamma! Pirelli fjantar för Kickan






Kickan och Danica


Vi brukar kalla Kickan för "Parabolica", en kurva på Monza-banan i
Italien, och det inte bara för att även hon ska ha ett race-namn, utan
för hennes gigantiska parabol-öron. Men om man får parabol-assosia-
tioner i vanliga fall, kan ni ju förstå att det förstärks med den här
tortyr-grejen på huvudet?!








Danica och Kickan


Pirelli ligger och håller koll på fåren. Bella skymtar framför henne.


Niki och Jackie, den senare som vanligt i MIN stol. Men vi har uppen-
bara meningsskiljaktigheter om den saken...


Jag singeltränade 4 av 6 igår, Kickan går med Robert i o m att hon är så ny-opererad och inte får springa lös. Danica och Niki var ju självklart, efter incidenten, annars har de varit rätt duktiga senaste tiden. Pirelli hade jag bestämt, för hon viker ner sig och ställer sig så i bakgrunden av de andra, så hon behöver lite egen-tid med matte! Sanslöst duktig var hon också! Höll sig vid mina fötter hela tiden, och var vaksam på minsta signal från mig.


På väg mot stranden. Vi stannar vid en bom, så får vi en fin skogs-
promenad till stranden. Vi får låna nyckel till bommen, men anser inte
att det behövs.


Pirelli-bruden var helt underbart duktig på gårdagens promenad;
lyhörd och lydde minsta vink från mig! Man märker att de alltmer
går ifrån valpstadiet, även om det är låååång väg kvar att jobba...



Det är så mycket skogsstjärnor, att det ser ut som snö på backen;
vackert!


Åkebärsblomman, Rubus Articus! Norrbottens landskapsblomma, som
var många år på mjölkpaketen. Är nog inte många som hade hunnit
lära sig läsa, som glömt dess latinska namn! (ler)


Kaffeblomma




Pirelli har hunnit fram till stranden








En liten sim-tur


Tur vi har bräckt vatten här! Trots att tungorna är ut både nu och då
på trollungarna, har ingen ännu spytt, vilket man annars hört att de
får göra av saltvatten... Men här har vi alltså en blandning av salt-och
sötvatten.




Pirelli passar så bra i detta halsband, fångar upp hennes färger. Hon
och Penske ser ut som 70-talets JPS-sponsrade Lotus-formel 1-bilar,
med sin svarta och gyllenfärgade päls!

Jackie har varit lite tjorvig vid inkallning, i synnerhet vid "koppel på", så vi hade en liten uppgörelse i förrgår. Givetvis inte fysiskt, utan verbalt, och det slutade med pusskalas. Men det är ju ändå alltid spänt att se vad resultatet blev. Igår kom svaret i form av att hon var jätte-duktig! Visserligen var hon själv med mig, och jag hade köttbullar i fickorna, men hon var en helt annan hund ändå!

I morse började vi lekdagen med att byta vatten i badbaljan, och bara det är så fantastiskt skoj, för då kan man ju få bita i vattenstrålen från slangen! Sen blev det plock med badisar ur baljan, och jag undrar hur länge i synnerhet Niki skulle orka hålla på om inte jag slutade?! Det är en jätte-rolig aktivitet som rekommenderas! Man får bli lite kreativ, när man har så många att hålla igång. Som tur är, är leken och det mentala minst lika viktigt som motionen, och det är ju klart roligast för båda parter också! Men det ena får inte ersätta det andra så klart! Men jag brukar tänka på detta, när jag har mina djupsinta perioder om att jag skulle vilja hinna med mer än jag gör med trollen, att det är många hundar som bara får motion, och det kan inte vara ett roligt hundliv...


Flodis


Sköldis


Niki är "queen of the pool" och drar sig inte för att kliva i och plocka
upp badisarna.





Jackie i MIN stol!


Senna, vår stolthet!


Niki plockar upp... just det : Sköldis!


Penske och Pirelli försöker bärga Mr Froggy


Mr Froggy. Herr badanka har vi redan förlagt.


Niki med härligt gosse-blöta framben


Jackie i, ja, ni vet ju var...


Senna


Jackie gnager tjurmuskel i fåtöljen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0