Back-hundar på rallycross!

2011-07-10
Känns lite konstigt att sitta här hemma vid datorn, när Norrlandsveckan drar igång knappt 15 km bort (ännu närmare fågelvägen) på mina hemma-bana i Kalix / Vånafjärden. Men jag fick vara upp dit på fredag kväll och hela dagen igår, så jag är nöjd! Fredag kväll var husse hemma, medan jag och Penske åkte upp och inkasserade en massa kramar från ett gäng underbara vänner som jag inte träffat på jätte-länge. Penske väckte klar uppmärksamhet, stor och stilig som han är, och jag var klart stolt. Han ville skälla åt en massa hundar, men var väldigt lätt att avleda. Lite otålig blev han när matte skulle stanna i var och varannat tält och kramas, men han var jätte-duktig! Tyvärr hade jag ingen kamera med mig... Fy på mig!

Igår var mamma barnvakt, så jag packade bara med mig Danica för att säkra lugnet. Lugnt hade det också varit, för det var sjukt varmt! +28 både inne och ute, trots fläktar som går för fullt. Trollungarna hade sovit mest hela dagen, så mamma hade hunnit total-skura vårt badrum / toa, så det skiner så vi nästan behöver solglasögon!!! Dessutom fanns det färdig mat när vi kom hem, trötta efter en hel dag i stekande sol. Guld värt!

Danica skötte sig bra, från början nästan exemplariskt då hon var betydligt mindre skällig än hon brukar vara. Men ju längre dagen gick, desto skälligare blev hon. Men det var ju inte så konstigt, för dels var det ju varmt och sen är ju trollen vana att ta sina siestor varje dag. Här var det fullt ös hela tiden. Men däremot är det skönt med trollen, för de är så ofantligt människo-kära, så det var mycket kramande och pussande!

Underbara mamma erbjöd sig att vara barnvakt även idag, men dels är jag rätt bränd på armarna, trots att jag cabbade upp rätt tidigt, men sen känner jag att det kan bli väl så mycket oro i flocken om jag lämnar dem idag igen. Så hur mycket jag än längtar efter alla vänner ute på banan, och att få sniffa detta underbara påfund som kallas rallycross, så lär jag förbli på hemma-plan idag.


Lisa assisterade mig med Danica så jag fick fota lite. Men vi blev rätt
lata av all sol, och satt en hel del i det närmaste skugga vi kunde
hitta, och njöt av underhållningen istället! Jag trivs fantastiskt bra med
Lisa på tävlingar. Vi har jätte-skoj tillsammans, och hon är en härlig
tjej!


Danica på rallycross

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0