Gammel-farmor finns inte mer...

2011-01-24

Igår morse, klockan 05.40, somnade min älskade gammel-farmor in. När jag är nedstämd kommer det dikter, men jag brukar inte dela med mig av dem. Dikten jag skrev till min farfars dödsannons, var ett första avsteg, och nu är jag jätte-modig och delar med mig av min dikt till gammel-farmor : 




En flitig hand

Har fått sin vila

Timglasets sand

Har slutat strila


Sista kapitlet är skrivet

i livets långa bok

den sista versen i livet

du sluppit ditt tunga ok

Din saga har tagit slut

En nära sekellång era är över

Livets låga har brunnit ut

Du har fått den ro du behöver

Fåglarna kommer sjunga ditt namn

Dina andetag är nu ett med vinden

Vi glömmer aldrig din varma famn

Tårarna rinner sakta på kinden

Tiden som flytt går inte att fånga

Men vi tröstar oss med minnen många

Ty borta är endast den som ingen kan minnas

och i våra hjärtan kommer du alltid att finnas!
/Jenny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0