Vart tog sommaren vägen?

2011-08-11
Tänk att man aldrig lär sig att inse hur fort en sommar går, man blir lika förvånad varje år som man slår om till Augusti i almanackan. Så vansinnigt fin sommar vi har haft här i norr, finns då ingen som kan klaga. Utom möjligen jag då, som tycker det varit lite väl varmt och lite väl lite regn. Men man kan ju inte få allt, och hellre för mycket av det goda än det dåliga så klart.

Förra fredag var jag, Robert, Danica och Jackie till Boden och skrev noter. Båda tjejerna skötte sig exemplariskt. Dock märks det ju så klart att Danica fått vara med mer, för hon la sig direkt och sov i baksätet på rallybilen, medan Jackie först helst ville sitta i min famn. Lite svårt att sitta och skriva med en liten hund i famnen, även om hon är våran minsting med sina 26 kg... Så till slut fick jag henne att acceptera baksätet, där hon slog sig till ro med huvudet på Danicas rumpa. Vi var även förbi till familjen Svensson, där Peter och Andretti befann sig. Så jag fick många pussar av "Andi" och hennes vapendragare Moa. Moa, är alltså Sennas dödspolare här i livet, men tyvärr har det inte blivit så mycket date´ande för deras del sedan Kickan och valparna kom in i våra liv. Så jag tar gladeligen för mig av Sennas pussar också, för Moa är verkligen en helt underbar tjej. Nu hade stackarn drabbats av våt-eksem i ansiktet, och var tvungen att ha tratt. Man lider verkligen med de små liven när man måste utsätta dem för det tortyr-redskapet! Ändå hade Ingemar modifierat den här tratten, så den var verkligen så liten den kunde vara.

Jag har misstänkt ett tag att Danica är på gång att börja löpa, och i förrgår såg jag att vulvan började bli svullen. Igår bekräftades mina misstankar med lite blodfläckar. Bara att hoppas att vi inte ska få nån grinig period den här gången, vilket det blev efter förra löpet under en suspekt skendräktighet. Det var väl i princip då vi hade klippkort på veterinärstation för broderi-träning... Nåväl, den som lever får se, ingen idé att oroa sig i förväg.

Idag har vi haft total-rengöring här i gänget, med klo-klippning, öron- och tand-rengöring och borstning av pälsar. Jisses vilken päls han har vår kära Senna! Jag har försökt tunna ut hans gigantiska päls på bakbenen, och klippt lite runt avgasröret. Kanske inte blev jätte-snyggt, men syns inte så förskräckligt mycket, och dessutom var det nödvändigt. Både han och Penske fäller en hel del nu, och jag är förundrad att inte Penskes svans var hårlös efter de mängder hår jag borstat bort där!
Nu sover gänget gott, eller fel, inte Penske. Han har hittat en bit tjurmuskel som någon lämnat, och givetvis ser vår mat-inhalator till att städa upp! (ler) Men han är så aktiv vår pojke, så hans hull är inget att oroa sig för. Jag har t o m fått dra upp hans foder en aning, då revbenen började bli väl så lätta att känna ett tag.
Synd man inte kan få dra ett snitt på hulliganernas matlust, så inhalatorerna kunde smitta av sin mat-glädje på Jackie. Nu är hon inne i en jätte-dålig mat-period. Vill inte alls ha sånt som serveras i skålen. Så i förrgår bakade jag hundkex igen, som till största delen består av just hundmat. De äter hon med god aptit, liksom allt annat som inte serveras i skålen...

I förrgår skulle jag haft första dator-träffen för Hundsjukvårdsutbildningen. Men det blev teknik-trubbel från skolans sida, och därför blev den uppskjuten till den 23/8. Både för- och nack-delar med det; mer tid att förbereda sig, men mer tid att vara nervös för att inte bemästra tekniken när den dagen kommer!

Nu ska jag gå och fylla min eftermiddag med lite Peyote-stitch, Patrik Sjöbergs ljudbok och lite hundplugg.
Lev och må!


Danica var lite avis på Jackie som sov i min famn på vägen hem, i
Vito´n, men till slut slocknade hon i husses famn. Tur husse är Svensk
Mästare bakom ratten, så det funkade trots ett hund-huvud i rattnavet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0