Älskade viltstängsel!

2011-08-24
Igår fick jag verkligen vatten på min kvarn, angående att viltstängslet runt vår gård är bland det bästa min kära make "gett mig" under våra dryga 15 år tillsammans! Jag var själv in till Kalix en sväng, till optikern för att fixa nytt recept på synen, då jag vunnit ett par glasögon via Lensway! Danica fick följa med, så Robert i lugn och ro kunde aktivera de andra så de skulle vara trötta när matte skulle skola klockan 17. Han hade lekt klart med hela gänget och befann sig som tur var inomhus, när han hörde ett illa-varslande ljud. Då visade det sig att två hundar rykt ihop utanför vårt stängsel! Tack och lov finns nog inte många hundar som tar sig över 2,06 cm! Robert tog ett baseballträ och drämde det i en stolpe utmed slagkämparna, som blev rädda och sprang åt varsitt håll. Tänk om vi inte haft vårt nya höga stängsel?! Då hade vi kanske fått in dem på gården, och vad hade hänt om någon av våra varit ute då?! Danica och Senna brukar få vara ute själv och jyra på en stund, de är rätt självständiga och tycker det kan vara mysigt en stund. Usch, vågar knappt tänka tanken. Den ena hunden tror jag är nån form av amstaff-blandning, som tillhör en missbrukare i vår närhet. Vi har länge fasat för vad som kommer hända den dagen den kommer lös. Nu hoppas jag det gick bra ändå, både för den och den andra slagkämpen som visade sig vara vår vän "Bosse", som verkar ha ett luktsinne utöver det normala. Han känner av våra löptikar på flera kilometers avstånd, fågelvägen! Han har inte hälsat på sedan tjejerna löpte i maj, men nu när Danica haft sin höglöp var han på G igen. Bosse litar jag på, han är snäll i alla fall mot tikar och människor. Men i synnerhet efter Niki blev påflugen av en amstaff-blandning (hane) när hon var valp, så är jag extra skeptisk mot dessa kampisar. I synnerhet de med hem som denna stackare har!

Skolan igår kväll gick bara bra. Tekniken fick godkänt, och hundarna var lugna. Nu behövde vi inte ens ha mikrofonen på hela tiden, så jag oroade mig nog i onödan. Men det är alltid trevligt att bli av med sin "oskuld" och sluta rädas inför det okända! (ler) Nu är nästa träff inte förrän 13/9, men det är mycket plugg under tiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0