Dyrt är inte alltid bäst!

2011-04-18
Igår var min mamma och moster-Rut till Haparanda på shopping-runda. Mamma köpte en leksak till hundarna för 5 kr, och den blev jätte-poppis! Först var det Danica som lekte med den, därefter Pirelli som till slut somnade med den, innan Niki fick tag på den och började noppra sönder den.


Danica leker sällan med några specifika leksaker, men den här lilla
billiga saken var tydligen skoj. En stund i alla fall.


Pirelli älskade leksaken...


... så mycket att hon till slut somnade med den!


Första gången jag har konserverad sparris i kylskåpet!

Igår kväll hade vi ett slagsmål light, där Danica hade något otalt med Pirelli. Men det var så klart inte ömsesidigt, eftersom Pirelli hatar slagsmål. Började när mamma kom, och Danica är ju så otroligt svartis. Men det var över lika fort som det börjat, och det blev tack och lov inga skador den här gången. Förutom möjligen Pirellis självförtroende. Hon var jätte-ledsen hela kvällen, men är som vanligt idag igen. Värre var det väl med stackars kusin-Lisa, som kom på besök med lillasyster-Sofia och min morbror-Jan från Linköping igår. Hon fick nog minst en hjärtinfarkt av att bara se och höra. För det låter våldsamt kan jag lova. Men hon överlevde, och vågade sig med på våra kvällsrundor också!

Igår var jag mör i kroppen och var seg att gå på dagen, vilket jag normalt inte är på helgen, då man sett fram emot singelträningen hela veckan. Men idag har jag ont i halsen... Kanske man har nåt i kroppen som man inte alls har tid med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0