Löptikar och ny-kastrerade hanar - plötsligt blev man särbo!


2010-09-16
Kastreringen av Senna och Penske i förrgår, lär ha gått som den skulle. Två ynkliga pojkar blev med hem i alla fall, men den yngre var nog mest trött. Penske hade inga större problem att ha tratt, bara det att han gick krock i allt här hemma så det krävde en smärre om-möblering. Senna var det värre med. Han hade plockat av sig tratten så många gånger att man gav upp på Djursjukhuset! Smart vår lilla kille! Så fort vi satte på honom tratten fick han panik i blicken och blev alldeles uppstressad. Så med den ny-gjorda sövningen och operationen i åtanke, ville vi inte utsätta honom för mer. Så han fick vara utan krage första natten, vilket gjorde att han fick sova mellan mig och Robert i sängen med koppel på. Så fort han rörde sig vaknade jag och kollade så han inte slickade. Dessutom hade jag Penske i koppel, iförd tratt, på golvet utmed sängen och även han vaknade x flera och väckte mig. Igår började det fungera bättre med tratt på Senna, tack och lov hade Robert fått ledigt av pappa så vi kunde avlasta varandra. Men efter halva gårdagen ungefär, började killarna vara tillräckligt pigga för att börja intressera sig för Jackie igen. Förmodligen är höglöpet i full färd nu... Så de stressade upp sig nåt så fruktansvärt, och i natt har vi blivit väckta hur många gånger som helst. Lusten kommer förmodligen inte försvinna förrän om några månader, om den försvinner, men vad vi inte visste innan op, var att de t o m är kapabla att avla upp till minst en vecka efter kastereringen! I dag skulle mamma komma ner och hjälpa mig vakta hundar medan jag gick ut och rastade killarna, men det blev mer än så. Niki hade badat i en lerpöl i rastgården, så jag fick börja med att bada henne. När jag väl rastat killarna tyckte mamma att jag skulle gå över med dem i extra-huset, medan hon höll ställningarna här hemma. Sagt och gjort, och de lugnade ner sig på en gång och sov helt utslagna i åtminstone en timme! Tur det, för deras sår började bli rejält röda, så jag tog även en snabb-kontakt med Djursjukhuset som dock inte trodde det var någon fara än, bara jag försökte ge dem lugn och ro nu. Så nu ska Robert sova med dem i natt, och det känns jätte-konstigt och tomt här i huset! Bara fem hundar och ingen Robert, snyft!

Emma och mamma var med mig till Luleå i tisdags, vilket var tur. För jag fick lämna killarna efter 8 på morgonen, och hämta dem 15, dessutom var Penske så trött att han fick komma först vid 15.30. Så vi hade mycket tid att slå död på, och det var bra med distraktion när jag var så nervös. Dessutom sovit dåligt under natten... (nu 3 dygn i rad som jag knappt sovit...) Så vi var först och slog död på tid på Biltema. Tänk er, 3 brudar kommer till storstan, och vad gör de?! Jo, de går på Biltema! Suck! Är man knäpp eller är man knäpp??? Men Robert blev glad, för det var en hel del han behövde därifrån. Därefter blev det Dollar Store, och även där hittades en del som jag inte behövde... (ler) Givetvis blev det även ett besök på Djurmagasinet! Det sägs att alla tjejer gillar IKEA, men 1000 gånger hellre går jag då på Djurmagasinet! Massa fjäsk-ben blev det så klart till ungarna och givetvis en ny leksak också. Sen ville Emma gå på Myrorna, och jag följde snällt med som ett tilltänkt uttråkat bihang. Men vem tror ni spenderade mest pengar där då? Jag så klart! Jag hittade nya fönsterlampor till köket för 30:- / styck och en skinn-snurr-fåtölj inklusive fotpall, såg ut som ny, för 450:-!!! Så det blev till att lämna ett lass med grejor till svärmor och svärfar i Sunderbyn innan vi hämtade grabbarna.

Som utlovat kommer här nu en hel kavalkad av bilder, både just före och under Sundsvall-Örebro-turnén. Vid nästa uppdatering ska jag dela med mig av härliga bilder där trollen får springa lösa och bada i långgrunt vatten!
































































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0