Another day in paradise

2010-09-02
Igår fyllde Senna 2 år!!! Tänk er, 2 år gammal och idag är hans 11 valpar 7 månader!!!
Vi har det bra här på Storstenshöjden i depån. Igår var det pressvisning i vanlig ordning, och givetvis trevligt.
Här är så dålig mottagning att det bara är att glömma att ladda upp bilder, nog bara att man tar sig ut på nätet. Långsamt, långsamt är det också!
Nikis öga är jätte-mycket bättre, i princip bara lite lätt hängande ögonlock nu, men vi håller tummarna för att allt ska gå till sig och fortsätter ett tag till med ögonsalvan Noviform.
I förrgår kastrerades Mansell / Ozzy, och enligt rapport från Malin har allt gått bara bra. En stor sten från mina axlar, både för att Mansell / Ozzy alltid kommer att vara en av "våra ungar", men även för att det är dags att ta tag i den biten med Senna och Penske när vi kommer hem. Jag har svår ångest inför det! Känns som om det görs för mitt och Roberts bästa, och skulle nåt gå fel skulle jag aldrig förlåta mig själv. Älskar ju alla våra trollungar så överjordiskt mycket!!!
Just nu är det siesta i bussen; alla hundar sover, eller nu satt sig Penske upp precis, men han ser ut att lägga sig snart (gäspar stort), jo, nu ligger även han igen!
Robert har åkt in med Frida till Örebro för att köpa en ventilkåpspackning, ska kolla att kammen står som den ska, vill inte skänka bort nå´t i onödan. Mamma och Emma åkte till Ånnaboda (andra sidan av berget) för att duscha och sen handling i Garphyttan på tillbakavägen. Själv kör jag buss-dusch, vilket går så bra det också, bara lite besvärligare. Men det är lugnast för flocken. Pappa har åkt med Gunnel och Östen till Västerås för att kolla på en buss åt Perka, och de har varit borta flera timmar, så de borde nog vara tillbaka snart.

Idag har jag, Emma och Frida varit på promenad till Storstenen på Storstenshöjden. Inte speciellt långt, men det gick uppför halva vägen och rejält utför (nedför en slalombacke) resten av vägen, så lite varm i pannan blev man allt!
I morgon börjar "friden vara över" och depån kommer att successivt börja fyllas hela dagen. Då kan vi inte längre vara så fria som nu med våra troll, vilket måste erkännas att det är lite jobbigt eftersom de fortfarande är så skälliga åt andra hundar. Men vi vänjer oss, och jag måste stolt berätta hur snabbt Emma utvecklats i sitt hundkunnande! Hon är jätte-duktig att träna med hundarna och jag har god hjälp både med rastning, vaktning och träning på den här turnén! Dessutom visade hon sig vara en fena på att plocka fästingar! Men det är ett jäkla monster-djur! Dessutom tydligen fästing-år i år, enligt morbror-Jan kan man resonera att "svampår är fästingår" för de gillar också fukt. Hittills har vi plockat en fästing på mig, 3 på Niki, 4 på Pirelli och 1 på Danica. Bad Robert prova köpa en annan fästingplockare, för den vi har nu är antingen inte bra, eller också duger vi inte till att använda den!

Nu ska jag vila en stund innan friden i bussen är över. Lev väl alla vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0