Hemma igen!

2010-05-30
Morsdag... Gäller det även mig? (ler) Nä, jag behöver ingen morsdag, för till skillnad från oss 2-benta, är hundar och 4-beningar i allmänhet så duktiga att visa uppskattning varje dag! Tänk om vi vore lika duktiga som hundar att visa hur mycket man tycker om någon, då fanns nog inga krig!

Äntligen börjar man komma ikapp med livet, efter resan till Tidaholm. Var hemma sent i måndags, och tisdag visade det sig att någon klåpare grävt av en kabel, så vi var utan bade internet och telefon. Var jag lika utan internet, kunde jag lika gärna lämna in min kära dator på välbehövlig översyn. Den är inte ett år än, och redan andra reparationen... Tur jag valde ett ställe med trevlig personal när jag köpte den! Hämtade den i torsdags, och där rök en dryg tusenlapp. Onsdag bet jag sönder en tand, hade tur att få komma och laga den direkt, men där rök ytterligare en drygt dryg tusenlapp... Så nu blir det till att äta fisk året ut!!!

Redan i Tidaholm tog vi en fästing på Penske, när vi kom hem hittade vi ytterligare en. Jackie har vi hittat 3 monster på. På väg ner var det en som kröp på Niki, men som vi mördade i tid. I övrigt inga funna angrepp. Senna och Kickan var inkletade med Frontline, vilket kan ha haft en viss effekt. Men visst är det underligt att av sju hundar som vistats på exakt samma ställe, var det bara två som blev attackerade? Om det nu är olika smak på blodet, så kan ju inte monstren veta om det innan de borrat in huvet och kollat???!!! Monster är i alla fall vad de är, av arten V I D R I G A !!!

Idag hade Robert tänkt komma till skott med att föra över valp-filmningen till vår Hårddisk-DVD. Ett litet problem bara; - Jag har gömt fjärrkontrollen så bra för valparna, att vi inte hittar den själv nu! Suck! Leta, leta, leta...

I veckan har vi kört hårt med singelträning, både koppel-promenad inklusive hundmöten, samt lite Nina Ottosson-huvud-gympa, allmän-lydnad och kontakt-träning. De är jätte-duktiga, men visst återstår en hel del jobb! Men det är ju det som är skoj. Det som framförallt behöver tränas i dagsläget, är hundmöten, och jag är så tacksam att vi har Anette och grabbarna (Elvis och Scotty)!
Igår kväll fick vi lite extra, och oönskad hjälp, i form av en lapphund vid namn Nemo som terroriserar hela byn. Synd om hunden egentligen, för det är ägar-fel i grunden (alkis tror jag), men man blir ju så less när den följer efter en överallt! Det började på promenaden med Niki, men hon hanterade det riktigt bra. Hon som annars, jämte Pirelli är den som har svårast för andra hundar. Jackie som däremot är raka motsatsen, hade desto svårare att acceptera vår "stalker".


Jackie o Pirelli har somnat med Emmas skor


Jackie sover skönt i bussen...


... på många olika ställen!


Robert och Senna äter frukost


Hmmm... Den här chaffisen verkar inte särskilt trygg! Jisses, ögonen
på vägen! (ler)


Senna har knyckt pappas säng, som vanligt!


Senna och Penske


Niki har slocknat på hennes och Penskes favvo-plats, vid växelspaken.


Morbror-Jan fixade gott kött på lördag kväll


Kusin-Sofia var duktig dog-walker, eller i det här fallet dog-sitter


Prinsessan-Jackie sover helst kungligt


Pirelli och Jackie tittar på tävling




Penske sover vid växelspaken


Var tvungen att lägga en kudde, för de fällde hela tiden ner tassarna
i "hålet" vid växelspaken. Lite problem för husse att växla då...


Moffa (pappa-Henry) försöker få "låna" sin säng av Senna


Jackie provar mina skor


Senna spanar åt husse


Lill-kotten


Jackie


Penske-puss, 21,7 kg nu!!! Nästan lika stor som pappa på höjden också!






Per och valp-gänget


Pirelli roar sig med att gnaga stubbe


Sussi var som vanligt snäll och hjälpte mig med dogsen! Hon förälskade
sig i Niki, vilket är lätt att förstå!!!


Vi fick tips om annan väg från banan som sparade massor av tid,
men här hade man inte önskat sig möte...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0