Rymlingar!

2010-05-12
Idag har jag fått jobba så svetten rann, då trollen fick för sig att rymma. De är ju så otroligt präglade på mig, och där jag är ska de vara. Spelar ingen roll om det bara handlar om att jag är på andra sida stängslet! Så var fallet idag, då jag tänkte få skottat och rört om lite i den sista kvarvarande snön efter takras på norrsidan, eftersom det är där vi har för avsikt att bygga en hundrastgård (inglasningen och huset blir "hundkoja"...ler). Men givetvis gjorde ju Niki och Pirelli ett break-out in i fårhagen, och därifrån ut till mig. Jag fångade snabbt in Pirelli och bar tillbaka henne till rätt hage. Men innan jag fångat in Niki, hade hon hunnit tillbaka samma väg igen. Samma visa en gång till, och medan jag bar lite däck för att täppa till där rymlingarna lyckats ta sig igenom, rymde alla valpar in i fårhagen! Jisses vad svettig jag var innan jag samlat ihop alla i inglasningen igen! De kommer ju att få vara i fårhagen senare, men dels så slipper de ju ännu igenom hålen i det stängslet, men sen är det ännu rätt blött på sina ställen och framförallt är det så himla gott med fårbajs än! Det senare tror jag är huvudanledningen till att Niki och Penske varit lös i magen lite till och från... Kan ju även bero på lite annat jord och gräs de äter! (suck)


Penske-puss ville inte gå från sängen när jag steg upp i morse, inte
ville han flytta sig när jag skulle bädda heller. Vem kan motstå honom?!
Självklart fick han ligga kvar och mysa en stund, och när han var less
gick jag och bäddade! (ler)


Danica


Jackie

 
Andretti och Niki vandaliserar mina buskar


Jackie


Andretti, vår älskade vecko-gäst!


Andretti


Niki-Lill-troll


Pirelli har tagit en tugga från vårt staket


Jackie


Jackie


Danica


Danica


Danica


Danica


Penske-puss


Penske-Ferdinand tuggar sitt gräs


Vacker-pojken


Danica tuggar pinne


Vacker-Penske


Senna & Jackie


Bus med fåren

 
Väntar på matte! Andretti har lärt sig av sin mor...


... och lärt sig hoppa över gallret med hjälp av stolarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0