Rastgården klar!

2010-05-16
Ja jisses vad det blev sommar på en gång! Ända sen i torsdags har det varit en riktig värmebölja här hos oss, där Haparanda haft varmast i Sverige några dagar i rad. Dit har vi alltså 5 mil efter landsväg, och typ nada fågelvägen.
Valparna verkar klara sig OK i värmen, men första dagen var det lite dåligt att äta och lite krånglande magar. Däremot har den extrema värmen dragit med sig lite åska, både fredag morgon, fredag kväll och i morse. Det är väl visserligen skönt att rensa luften, men Senna är jätte-rädd. Jobbigt! Varken valparna eller Kickan bryr sig dock det allra minsta. Peppar, peppar, ta i trä! På fredag morgon när det började mullra höll det på att gå illa, då Senna hoppade upp till Robert i sängen. Han landade givetvis "just nedanför magen" och Robert vaknade med fällknivs-manöver. Med påföljden att Sennas ena tass åkte upp i ansiktet och gjorde en reva precis nedanför ögat! Där kan man snacka om "nära ögat" i ordets rätta bemärkelse!

Kristihimmelfärds-torsdagen var en trevlig dag även bortsett från värmen, då familjen Tobbe och Linda Forsman kom förbi med sin super-fina husvagn. Har väl typ känt dem hur länge som helst, men det är nog baske mig första gången man fått chansen att prata i avslappnad enkelhet. Hel-mysiga pojkar som var lugnet själva, men enligt Linda var det bara "före stormen"... De skojade om våra galna race-namn på våra djur, men deras söner heter Colin och Sebastian... Say no more! (ler)
Penske blev störtkär i deras lilla Jack Russel-tik, Nellie. Han följde henne som en skugga, och tuggade gärna på hennes svans. Linda blev i sin tur kär i Penske, men det var tur jag hade Tobbe på min sida så han blev kvar hos oss! (ler) Colin hade lite svårt att få ihop till namnet, tyckte nog det var lite konstigt, så han kallade Penske för "Pensel".
Senare på eftermiddagen dök familjen Svensson upp, just innan Forsmans drog vidare till Kukkola-forsen. Andretti blev överlycklig att se dem, och i synnerhet Moa. Vi övriga blev desto gladare över den goda middag Nina hade med sig och serverade.

I fredags gav vi upp letandet på blocket, och åkte till Haparanda och köpte sektioner + dörr till en rastgård på baksidan av huset. OBS! Absolut ingen hundgård i ordets rätta bemärkelse, för i det här fallet är "hundkojan" vår inglasning och vårt hus! Våra troll är inga hundgårds-hundar, utan de ska vara med oss och de sover också i sängen. Punkt.

Igår fick Robert äntligen nya batteriet på plats och startade rallycross-bilen för första gången i år (sommar!), och den är väl mer eller mindre ready for race nu. Premiären är nästa helg i Tidaholm, men vi får se hur det blir för mig och hulliganerna...
Själv räfsade jag färdigt i diket på framsidan, så nu är det bara resten kvar... Dessutom putsade jag skjutdörrarna i inglasningen, samt alla fönster på insidan. Sen fick jag huvudvärk! Som man bäddar...
Idag vet jag inte riktigt vad jag har på agendan, men jag hoppas få min springer monterad på cykeln! Dessutom håller jag på att lägga in Nora Roberts senaste bok i MP3-spelaren!


Bus! Andretti, Danica och Pirelli


Den som gräver en grop åt andra... Danica & co har grävt en grop
som Danica lagt sig att vila i!


Niki är inte snäll med mina buskar...


Inte heller Pirelli... Pirelli har fått ett sår på armbågen, därav bandaget.
Provar med lite kådsalva, men måste nog kontakta vet i morgon.


Hej du glade, ta en spade... Danica myser vidare i sin grop.


Lite besvärligt att ta sig upp!


Pappa, Robert och Ingemar löser världsproblemen i bussen... Eller är
det möjligen så att det är de som skapar dem?!


Mina planteringar i fin-fina team-färger! I år lär det dock inte bli samma
blomsterprakt hos familjen HN som tidigare år... Lär bli på höjden i så
fall!


Andretti har däckat i värmen!


Nya rastgården, på en höjd med utsikt över hela fårhagen!


Danica, en av våra grävlingar med jord på nosen!


Penske övervakar sina domäner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0