Mysigt sova i sängen!

2010-05-09
Igår fixade Robert och svärfar de öppningar vi har i vårt staket, så nu kan valparna och givetvis även de stora galningarna, springa runt på hela övre delen av tomten. Det var populärt kan jag meddela, och det är ett gäng tröttisar som sover så sött just nu! De har haft race hela tiden jag och Robert roat oss med djävuls-påfundet räfsning.

Igår kväll slängde jag ut alla blommor och annat ev hälsovådligt ur sovrummet, så nu får valparna sova med oss igen. Men nu talar vi inte längre om bredvid sängen... Var lite halv-trångt ett tag, med fem valpar och Kickan i sängen... Men MYSIGT!!! Njuter verkligen av tillvaron! Pirelli har sovit i sängen i princip hela natten, och direkt efter rastning i morse när jag la mig igen, var hon också tillbaka! Även de andra har varit på besök x fler, men ingen så mycket som hon. Låg helt utsträckt i sängen, och bara njöt! Penske var också upp några gånger, men Dunder-klumpen ramlade ner nån gång och behöver hjälp tillbaka. Men sen han väl somnat i morse, fick vi hämta honom ett tag efter vi stigit upp! (ler) Nästan så man ser fram emot att gå och sova... (ler)

Igår var galningarna i fårhagen för andra gången. Det fungerar jätte-bra, och Ascona blir så lycklig över sällskapet. Problemet är bara att få in trollungarna igen, och att inte få in riktigt allt de samlat på sig... (ler)


Niki rengör stekpannan


Jackie har somnat på Niki


Penske och Niki hälsar på Ascona


... och sticker in huvudena i hopp om att hitta lite "godis-bajs"... Suck!


Pirelli hjälper husse med skottkärran

'
Tur man inte hunnit plantera några odlingar än... Tror förresten inte
det blir annat än upphängda blommor i sommar! Penske och Jackie
är i blomlådan, och Niki assisterar från utsidan.


Niki


Pirelli


Pirelli, min sovkompis!


Pirelli, vårt vackra troll


Pirelli


Danica bus-fia hade tok-skoj i nya stora hagen


Jackie i den sista kvarvarande snön på norr-sidan. Oj, så de älskar
snö! Inte vill de att den ska försvinna redan...


Penske-Ferdinand var desto lugnare, som vanligt


Pirelli


Niki, under ett av våra äppel-träd, som min morfar planterade åt mig
som present på min 30-års dag. Själv var jag i Örebro och inkasserade
dubbel SM-seger med Robert! Börjar vara något år sedan...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0