Ängla-hundar!

2010-05-22
Så är man då på plats i Tidaholm, och resan ner gick långt bättre än förväntat! Oj, vilka trollungar vi har! De har i princip sovit hela resan i bussen, och då talar vi om nästan 130 mil enkel resa! Jag hade gruvat mig en del innan, det måste jag erkänna, men det var bortkastad tid! När bussen rullat har valparna sovit, och när vi stannat och rastat dem har det varit bra fart. De som knappt pinkat i koppel tidigare, har på nolltid lärt sig att göra både 1:an och 2:an utan problem. Förstår dock inte varför alla som ser oss, mig och mina "dog-walkers" (Emma, Lisa och Sofia) drar på munnen... En tjej med en super-tjusig schäfer-hane i Hagsta, frågade om vi var på väg till hundutställning. Så där var jag ju tvungen att upplysa henne om att vi inte är välkomna på sådana tillställningar!
I depån har det också funkat toppen. De lyfter inte ens ett öra när bilarna brummar. Men vad hade man kunnat förvänta sig av ett gäng med race-valpar?! (ler)

Igår natt sov tre valpar med mig i sängen i bussen, en stund i morse alla fel! Älskar verkligen mina små troll, och jag njuter i fulla drag!

Tävlingen har gått toppen-bra för Robert. Han var snabbast i första åket, fyra i det andra efter en tabbe, och sedan tvåa i det tredje. Det gav en slutlig andraplats, endast 3/100 efter segraren (Conny Pettersson). Inte illa pinkat av en halv-gubbe som inte kört bilen en meter sedan back-finalen i fjol! Dessutom inte ens kört nåt rally i vinter, i o m valparna. Jag är en duktigt stolt hustru!


Jackie och Niki "mun-huggs"




Mina "dog-walkers"; Emma, Lisa och Sofia


Jackie och Niki sover under bussen. Ett tag var alla fem där, och de
grävde sköna gropar i sanden för att få lite svalka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0