Andretti på besök!

2010-05-10
I förmiddags kom Andretti och Peter på besök. Peter ska jobba i Haparanda hela veckan, så han blir inneboende i vårt extrahus och Andretti blir "dagbarn" hos oss. Helt otroligt hur mycket som händer på en vecka! Kickan var jätte-skeptiskt, så henne valde jag att stänga bort direkt från början. Men det säkert närmare en timme innan det blev lugnt i flocken, för det var så mycket att göra upp om. Andretti var en stark flock-deltagare innan hon flyttade, men det verkade framförallt Danica inte tillåta henne att bli nu. Senna var däremot överlycklig att träffa henne igen. Men nu är det lugnt i alla fall. Vi har varit ute jätte-länge på gården, så de har lekt av sig ordentligt medan jag räfsat. När de började bli trötta satt jag in dem och lät Kickan komma ut med Senna, medan de låg på altan. Så de får vänja sig lite successivt. Andretti vill däremot jätte-gärna kela med Kickan, och det är väl det som kan vara problemet medan Kickan ännu är så avvaktande... Hon kan ju vara grinig åt de andra valparna också, när de blir för på...

Jag är hopplös när det gäller räfsning. Kan liksom inte bara ta en bit i taget, och bara räfsa på lite lugnt. Nej, nej, jag håller järnet till kroppen dör och blåsorna spricker på händerna... Men nu är det nästan färdigt på övre delen av tomten i alla fall, åtminstone innanför vårt stängsel. Dikena på utsidan kvar... och fårhagen... Men just nu skulle det vara skönt att göra som valparna... zzz zzz zzz ...


Jackie tittar på när jag räfsar, medan Senna och Kickan leker


Även Penske är publik


Likaså Andretti


Visst är hon snygg med "öron upp"?! Våran förstfödda vackra tjej!


Danica


Gäsp!

Prinsessan-Danica vilar upp sig på altanen


Pirelli är helt utslagen på kökssoffan, efter långvarigt bus utomhus


Jackie sover i prinsess-stolen, eller prins-stolen som Penske anser


Niki fläker ut sig på köksgolvet (ler)


Andretti la sig först under en köksstol, men klev rätt snabbt upp till
Pirelli på kökssoffan. Såååå trött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0