Vilda västern utomhus!

2010-03-29
Precis varit ute med elvorna, i gäng om 3 resp 2 åt gången då jag var själv. Pust! Vilket jobb! Galnast ikväll var tveklöst Andretti, Mansell och Monza, som jag fick jaga ute på vägen ett flertal gånger. Till slut fick jag plumsa i djupsnö för att hämta Mansell, som inte ville in (ler). Men nu ligger de och sover, så jag tänkte bara snabb-uppdatera lite, innan jag intar TV-soffan medan frid ännu råder.

Igår avmaskade och vägde vi gänget. Penske har nu brutit 8 kg-barriären! Lola har gått upp som delad tvåa med Andretti, på den oerhörda vikten av 7,3 kg. Mansell ramlade ner till fjädeplatsen med sina 7,2 kg. I övrigt var Jackie minst med sina 5,8 kg och i övrigt låg de flesta runt 6,5 kg.

I förmiddags var Robert med mig och elvorna ute (han är förkyld och hemma från jobbet), så då blev det äntligen lite ute-bilder som jag tänkte dela med mig av. Jackie blev rädd för något andra gången vi var ut, och har varit väldigt ynklig därefter. Men vi har jobbat med henne och försökt peppa henne, och baske mig om hon inte var en av de kaxigaste ikväll! Nästan så man vill backa bandet en aning... (ler)

I morgon är raringarna 8 veckor, och man fattar inte vart tiden tagit vägen. Så många har sagt att det inte kommer bli svårt när de ska flytta, för man kommer att vara sååååå trött på dem ändå. Men... Jag väntar på att den tröttheten ska infinna sig... Visst är de vilda, och visst är det mycket jobb, men... Det är ju våra ungar! Det är ju mysigt!


Andretti gör sitt race-inspirerade namn rättvisa!

Likaså Schumie!!!



Jackie sökte skydd mellan mina ben, då hon ännu var en har-palt.
Tack och lov har det mesta släppt!


Trollungarna speglar sig i bussen; Schumie, Niki och Penske


Monza och Senna


Tja, det här är Andretti eller Mansell... Går inte att avgöra på den här
bilden... Lika snygga båda två!


Lövis var helvild i lössnön!


Lola eller Danica...


Kramis med Pirelli


Monza kröp ner i leksakskorgen, och det verkade vara en bra plats
för att slippa bli översprungen av syskon-galningarna!


Schumie älskar däck-leksakerna, och det händer att han somnar i
dem...


Här har han somnat med fler leksaker...


Fler som var trötta igår... Sjuklingen Robert har somnat på kökssoffan
med Kickan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0