"Ute" var populärt!

2010-03-26
Nu har elvorna hunnit vara ute t o m några gånger. Första gången var Linnea, mamma och pappa här och hjälpte oss vakta, så då fick hela gänget komma ut. Men det gör vi inte om! Shit, vad svårt att hålla koll på allihop! Det är stor skillnad i hur kavata trollungarna är ute, och Monza var definitivt modigast vid första mötet med snön. Men de flesta fann sig rätt snabbt, och behoven görs på löpande band. Andra gången ute, höll vi inte på att få in Mansell. Han sprang t o m ut i djupsnön, och tyckte det var jätte-skoj!

På skärtorsdag har vi fått tid för besiktning, vaccinering och chip.märkning. Tydligen ska man inte avmaska samma vecka som vaccinering, och det ställde ju till saker och ting en aning, då den Velpan ska ges v 2, 4, 6, 8 och 12. Dessutom glömde jag bort att det var påsk, för tanken var att avmaska lite tidigare och vaccinera lite senare. Men nu är det ju röd dag nästa fredag... Men, men... Veterinären sa att det var OK om jag avmaskar nu på söndag istället för på tisdag, så blir det i alla fall fyra dagar mellan. Mycket man får lära sig nu! Men det är skoj!

Igår lyckades valparna välta ner en blomkruka. Jag tror inte någon fick den på sig, men Danica blev jätte-rädd. Vilket pådrag det blev för en stund! En vettskrämd valp i famnen, samtidigt som jag skulle hålla borta de andra från jorden till Robert kom in från fåren och kunde hjälpa mig. Till slut var jag tvungen att få ut valparna utanför hagen, med påföljden att de smet ut när en ovetande Robert öppnade ytterdörren. Fyra ungar drog rätt ut på vägen, så han fick sin beskärda del av paniken på andra sidan dörren han. Men sen sov de gott en stund! Danica var lite ängslig ett tag, men sen vågade hon sig fram till krasch-platsen och idag är hon lika busig som vanligt. Skönt!



Linnea har somnat i "paradiset" med Kickan som kudde. Så himla synd
att Kickan har sin attityd att skrämmas, framförallt med sitt skall, för
hon är verkligen genom-snäll.


Schumie har somnat hos Linnea.












Danica


Lotus


Spännande!


I händelsernas centrum... Niki var lite "mamma-sjuk" just när jag
skulle fakturera... Vem kan motstå älsklingarna?! Inte jag i alla fall!


Inte bara Niki ville vara med, Pricken ska förstås alltid vara med också!



Lövis tar paus i lektunneln


Slocknat mitt i leken, med en tjurmuskel som sällskap


Niki och Pirelli har dragkamp


Pirelli gnager gristryne, en populär sak som det blev vild jakt om


Lola har somnat på tvätten




Danica och Senna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0