Första valpen bokad

2010-03-15
I lördags var vår kompis, Tom och hans tjej Theres, hit från Piteå och spanade in våra underverk. Eftersom alla är så oerhört fina och dessutom goa till sättet, var det inte en helt lätt uppgift han hade att välja ut en tjej. Men till slut föll valet på Lola, som han redan från början förälskat sig i via bilderna vi lagt ut på elvorna. Känns jätte-bra att Lola får ett, enligt vad jag är övertygad om, jätte-bra hem. Dessutom med chans till att få träffas! Men det kommer i alla fall att bli som att slita en del av hjärtat ur kroppen när flytt-dagen kommer. Herrejösses, det blir ju som att adoptera bort ett av våra barn!
Mamma tjatar att vi måste lägga ut elvorna på blocket. Men trots allt är de inte mer än 6 veckor i morgon, så det är ju lite tid kvar, och helst skulle jag inte vilja annonsera heller. Ser helst att de hamnar inom umgängeskretsen, eller hos "vänner till vänner". Man är ändå aldrig garanterad att det blir bra hem, men det känns som om oddsen ökar markant! Så vi får väl se. Läste dessutom i en bok att det bara är bra om valparna blir kvar hos mamman åtminstone till vecka 10, så jag känner ingen panik för de åtta veckorna.

Ikväll ska vi avmaska trollen igen. Det medel vi har säger v2, 4, 6, 8 och 12. Vi har tidigare avmaskat onsdag, men då man tydligen inte ska avmaska samma vecka som vaccinering, gäller det ju att försöka få det lite separerat eftersom vaccinering ska ske v 8...
I och med att dosen går efter vikt, har vi sett till att tima även vägning till i kväll. Ett problem bara; bunken vi vägt dem i har blivit för liten!

I alla fall så har vi mer än full fart i köket nu mera, och det är tur att det alltid är nära till "off-knappen" också, så man får pusta ut mellan attackerna! (ler) Men jag vidhåller att jag njuter av varje sekund, även när svetten pärlar i pannan! Skulle det inte vara för den lilla detaljen att man inte kan ha hur många hundar som helst, så skulle jag mer än gärna ha en kennel.
Djur, och hundar i synnerhet, är verkligen livet! Kryddat med motorsport då förstås! (ler)

Innan jag skulle ut med Kickan och Senna idag, så gav jag elvorna varsin vom-pinne. Efter någon minut var det några som försökte stjäla av sina syskon, och jag försökte hitta deras pinnar. Herrejösses vilken fart de hade fått i sig dem! Så då blev jag orolig att de skulle ha fått i halsen, eller att de svalt för stora bitar för sina tarmar... Pjåski, pjåsk... Men i halsen for dock inget, och magarna har inte uppvisat några problem än. Peppar, peppar ta i trä. Tror jag ska ge dem större ben i fortsättningen, så det inte går så fort! (ler)


Schumie har tagit siesta i matskålen!




Här var ju skönt att ligga, lika bra att putsa tassarna under tiden!


Skön sovställning?! Ser inte så ut, men det är inte sällan någon sover
med huvudet i skumma ställningar som denna...


Niki har slocknat under vattenskålarna


Elvorna fick varsin vom-pinne idag, och det var poppis! På den här
bilden är det Lola som "röker cigarr".


Danica


Schumie


Andretti


Jackie


Mansell stack direkt i bädden och gömde sig med sin vom-sticka.


Monza har fått låna Kickans vom-ben






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0