Pirelli - princess of alcatraz

2010-07-16
Idag var det ett reportage om valparna i Norrbottens Kuriren!
http://www.kuriren.nu/nyheter/artikel.aspx?articleid=5463622
Jag föredrar ju att skriva själv om andra, men det här var riktigt bra! En ren slump dessutom, för en kompis som har praktik-plats på sportavdelningen på Kuriren, ringde mig för uppslag om vad som händer i motor-branschen (var han nu fick ifrån att jag skulle ha koll på sånt... ler). Han frågade vad vi pysslade med, och jag sa att vi håller på att höja staketet för att hålla våra hulliganer kvar på tomten.
- Just ja, ni hade ju en hel hög med hundar, kommenterade han då
- Japp, svarade jag, bara sju stycken!
- Har ni sju hundar?! Men sålde ni ingen av valparna?
- Jodå, vi har sålt 6 st, men det var ju 11 från början, eller t o m 13 fast 2 var dödfödda.
Han repeterade vad jag sagt i chockad ton, och då började nån prata i bakgrunden.
- Du, sa Björn (som han heter), får vi göra ett reportage om er och hundarna?!
- Hmmm..., sa jag, ja i så fall får du göra det så jag vet att det inte blir nåt fjantigt!
Sagt och gjort, men i och med att Björn är stationerad i Luleå fick det bli mina bilder, vilka de blev mycket nöjda med! Stolt matte idag, och alla andra dagar!!!

I alla fall har vi höjt altanräcket i söndags, så nu är det 1,20 m högt. Samma kväll som allt var klart, inklusive den grind jag äntligen fått också, hoppade Pirelli över inte mindre än 2 ggr!!! Hon liksom hopp-klättrar över, så för att klara hennes Panter-kropp och språng, skulle vi nog måsta höja en meter till! Men vi får väl trösta oss med att de andra än så länge hållit sig innanför.

Princess of alcatraz, Pirelli

I lördags byggde vi ut rastgården, så den är nu ca 45 kvadrat, och nu är den väldigt poppis igen! Den nya deln sätter vi inte grus i, utan låter helt enkelt trollen gräva bäst de vill och så försöker vi överleva all sand inomhus istället. Vad gör man inte för de små liven?!

I tisdags började vi säkra vår gärdsgård, genom att sätta ett nät med stolpar innanför, samt en bräda i ovankant. Det blev ca 1,30 m högt, så nu hoppas vi på att hålla trollen kvar på gården! Men vi har bara gjort drygt hälften.

Just nu håller svärfar på att den delen av altanen som vi inte har inglasad, får ta inglasningen senare ikväll då vi kan flytta ut grejerna på den då ny-tvättade delen. Robert har jag "ställt ut" på torget här på byn, tillsammans med bilar och buss. Mamma säljer lite smycken åt mig, hoppas jag! (ler) Själv tycker jag bara om att tillverka dem, försäljningen är lite pinsam...

Lisa och Penske, med Jackie i bakgrunden


Penske-puss, var tvungen att muta valparna med ben, så jag och
Lisa fick baka bullar i fred!


Senna

Bull-deg på G


Bulldeg på jäsning


Redo för ugnen!


Ben-tuggare


Jackie käkar grisöra


Roberts favorit-mat på G; PLÄTTAR






Niki har krypit upp i famnen till Lisa i häng-gungan; mysigt!


Jag har ställt upp i en tävling i att göra ett omslag. Det är en given mall, och bara en rubrik man fick ändra. Vilken det är kan ni nog gissa er till...


Bilden föreställer min kusin Lisa, från Linköping, när hon sitter och tittar på Back SM i Örebro. Ni får gärna följa länken nedan och gå in och ge oss en röst! Inga priser att tala om, men äran! (ler) Jag älskar bilden, för den lämnar så mycket åt fantasin, och är så ovanlig då hon inte stirrar in i kameran. Jag lovar att hon är fullt omedveten! (ler)

http://www.dvomslag.se/4c3dac89d4bce?page=1

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0