Mer koppelträning - för alla!

2010-04-28
Igår och idag har vi kört koppelträning för hela gänget. Igår hjälptes jag och Robert åt med småttingarna, men idag tog jag hand om dem själv (2 och 2) och så har Robert istället lagt sin energi på de stora ungarna. Anette var och lånade Kickan igår, så hon fick lite extra träning. Hade gått bra när hon hade en pinne som distraktion, men hon är verkligen inte lätt att ha i koppel. Har förmodligen knappt sett ett koppel sin 3 första år i jordelivet!

Natten till igår var det något som hände med valparna, och jag har fortfarande inte kommit på vad. Kan ha haft med avmaskningen att göra, men jag vet inte. I alla fall så brukar de slå sig till ro och sova i köket, max 10 min efter vi lagt oss. Men inte den här gången. Robert provade ha ut dem, och fick också 2 st att bajsa, men när han tog in dem så var de igång med pipandet och gnyendet igen. Jag kämpade för att motstå dem, och Robert somnade. Men vid 3-tiden gav jag upp och tog täcket och kudden med mig på kökssoffan. När jag kom in i köket blev gänget alldeles lugna. Niki kom och kraffsade på mig och ville upp till mig på soffan. Jag lyfte upp henne och hon bäddade genast ner sig i mitt knäveck! Därefter la sig hela gänget helt lugnt och sov, ända till jag klev upp och rastade dem och gav dem mat klockan 6. Gissa hur min kropp mådde då?
Var orolig för att det skulle bli samma sak i natt, men i natt var det normala återställt och jag tog tacksamt emot en härlig sömn i min underbart sköna säng!

På fredag är det dags för vaccinering igen, och då passar vi även på att ny-besikta de osålda valparna, samt att även Pricken och Lotus ska med för vaccinering. Pricken ska även få en liten hälso-undersökning, då han börjar vara så mager vår 14-åring. Kan ju vara normalt åldrande, men för att vara på den säkra sidan får de ta lite prover på honom. Han är ju våran första!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0