Löpisar

2012-03-20
Så var det dags för eftersläntarna att få sitt överskott av hormoner, dvs nu löper Jackie och Danica. Jackie brukar ju samlöpa med övriga gänget, men av nån anledning väntade hon in Danica och samlöper med henne den här gången. Övriga gjorde ju bort sitt tabernakel i December. Danica har visat tendens till bitch-humör redan under sitt första löp, snarast så det har blivit aningen mildare nu i löp nr 3. Däremot har man aldrig märkt på Jackie att hon löpt, förutom de visuella tecknen då, men nu har hon varit riktigt grinig ibland. Hade en liten uppgörelse mellan henne och Danica på gården för nån dag sen. Men inget allvarligt, och jag behövde inte ens gå mellan. Båda äter dåligt, och det är verkligen inte skoj. Båda är ju lite kräsen-magade för jämnan, i synnerhet Jackie. Men antagligen mår de väl inte hundra under ett löp. Tack och lov äter övriga gänget med god aptit always!
Måste berätta om en rolig grej, som hände en vän till mig i Göteborg. Hon har schäfrar av båda könen, och vid detta tillfälle hade hon "hormonisar". På en av sina promenader mötte hon en gubbe som bor i hennes närhet, som innehar ett stycke han-hund. Gubben stannar, och säger på fullaste allvar till min vän : - Kan inte du gå en annan väg med dina hundar när de löper, för min hund blir så knäpp?!
Jag har tänkt mycket på det här när jag varit ute och gått med mina löpisar. Innan jag hade tikar, kunde även jag svära eder över "jävla löptikar", som vred om hjärnorna på mina hanar. Men tanken skulle inte ens ha varit i närheten att slå mig, att jag skulle be tik-ägarna gå en annan väg. Det valet stod väl fullt och fast i min egen panna då!!! Suck, det finns många djur i vår herres hage, men uppenbart behöver somliga fler än en vallhund för att hålla ordning på egen tunga!

Inser att jag glömt att dela med mig av mina Kong-bilder :


Senna fullständigt älskar att slicka / gnaga på godis-fylld Kong!


Likaså Niki


Kickan kan hålla på hur länge som helst, och är helt fenomenal på att
få ut alla godsaker. Hon väntar gärna på att nån av de övriga lessnar,
och är då snabb att ta över även deras Kongar. Kickan har en Kong
Extreme, som är extra stadig, men hon klarar sig gott med den
vanliga röda även hon, bara det är storlek XL! Danica kikar i bak-
grunden, sugen hon med, och hon är nog vår mest tålmodia Kong-
gnagare!



Pirelli kastar sin Kong i hopp om att fortare komma åt det goda!


Penske är alltid villig på det mesta, bara man får nåt gott!



Kongar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0