Lite av varje...

2011-05-25
Livet börjar så sakteliga att återvända till en värld utan Pricken. Lotus gråter en del, när hon får vara ensam, och Danica letar fortfarande efter Pricken som var hennes baby. 
Kommer på mig rätt ofta med att tänka på honom som om han fortfarande är med oss. Är så overkligt på något sätt... Min kropp verkar ha haft nån reaktion på förra veckans tråkigheter, så det har varit både det ena och det andra, men framförallt nån form av "soppa-torsk". Men för en gångs skull har jag lyssnat på min kropp, så jag har sovit en stund både i förrgår och igår på soffan framför TV´n, med ett gäng underbara troll runt mig. Det har gett mit åtminstone tillräcklig ork för att köra kvällsträningen i vanlig ordning, och den mår man alltid bättre av!

Under helgen körde jag som vanligt dubbla pass, och kände tack och lov rätt stora framsteg i träningen. Framförallt med Niki, som var betydligt mer kommunikativ även när vi körde sparkcykel, och trots att vi stötte på en annan hund gick hon inte in i sin ordinära bubbla som hon brukade. Kändes bra!

I måndags körde jag eventuellt på en huggorm. Är inte säker, men platt var den efter jag passerat. Men mamma och Emma undersökte den senare (jag klarade inte ens att titta på den, tycker det är ondskan personifierat) och kastade den till skogs, och de tyckte det var flera hjulspår över den. Hoppas det inte var jag! Jag tycker visserligen inte alls om ormar, men jag är i princip mot att döda levande varelser som inte gjort mig något heller. Bara för att jag är rädd för dem, innebär det ju inte att de har något livsberättigande. Men jag såg den inte förrän det var för sent, och då jag såg den trodde jag det var en liten pinne som jag bara väjde precis en aning för. Jag kände inget under däcken dock, men Vito´n är ju rätt stor så... Men jag hoppas som sagt att det inte var jag! Hoppas även att de tänker hålla sig undan från mina trollungar, men man blir ju ännu fjantigare när man får så klara bevis för att de verkligen uppehåller sig i våra regioner...
Vår lilla Lola, som bor hos Tom och Sandra i Piteå, hade ett huggormsmöte för en dryg vecka sen. Men hon hade duktig tur, för hon stod på en hop-ringlad orm, och klarade sig utan bett! Det kanske finns en Gud som tycker om hundar ändå!

Igår singeltränade jag på Axelsvik med Niki, Danica och Penske. Alla tre var jätte-duktiga, och de är alltid mycket duktigare och mer lyhörda när det får vara ensam med mig.
Därefter åkte vi till Frevis, med Kickan och Jackie, så de fick busa i vattnet. Något båda fullständigt älskar!
Sen tyckte mamma att nog borde Pirelli också få leka i vattnet, men det blev istället en skogspromenad ytterst på Frevis, och det var nog än mer uppskattat med alla dofter från vilda djur. Hon var verkligen en "Virri-Pirri" som mamma brukar kalla henne, men duktig att komma när vi ropade. Lite drygt tass-tvätt lyckades hon också hinna med. Senna fick inte vara lös, och han var totally crazy i kopplet av alla godis-lukter. Mängder med älg-skit överallt, men producenterna höll sig tack och lov utom synhåll för oss!

Blev plötsligt livat i hundrastgården, där bara Niki och Penske var. Jag sprang för att kolla vad som stod på, och insåg att det var rally i fårhagen! Där for tre dårar med en faslig fart och fyrfots-studs, men det rådde ingen tvekan om att Ascona´n som vanligt var snabbast!


"Cancer-tallen" efter en av "våra" skogsvägar.




Vackert när man ser vattnet mellan träden, från grusvägen.


Åt andra hållet är det mer ljung och annat skogs-jox. Här är det
Danica som har lite bus för sig. Kan lugnt säga att det här är den
terräng som våra troll trivs bäst i, vilka race de har ibland!


Penske




Det gick vitt längst ute på Frevis igår, när vi var dit med några
av ungarna. Blåste friska vindar, fåglarna stod still i luften.


Jackie och Kickan stormtrivdes i vågorna!


Kickan


Rut kom direkt från jobbet, och hittade ett gammalt påslakan / sätes-
skydd i mammas bil, som lite vindskydd i brist på den tjocka jacka
hon annars alltid har.


Kickan och Jackie busar med en pinne.


Här är det en frisbee som fick vara med i säkert fem minuter, innan
Kickan hade "mördat" den. Hårdplast... Inte gjort för en schäfer-mun!




Rut hittade en bra pinne, men Jackie stal den innan hon han kasta
iväg den.




Kickans favorit-element! Tur vi för en gångs skull kommit ihåg hand-
dukar till att torka av dem innan de klev in i bilen!




Mamma, Jackie och Kickan













Fåglarna stod så stilla i luften, att jag t o m han fota dem med min
lill-kamera!


Det är vackert här på byn, som har så många ansikten!


Mamma hittade en ny leksak till trollen, som de hade en sväng i
vattnet, innan Rut fick äran att bära den till bilen. Matchade bra till
hennes snygga påslakans-cape!


Pirelli och Senna fick komma på en skogspromenad på Frevis, och
när Pirelli fick chansen blev det blöta tassar + moms!




Mamma har döpt Pirelli till "Virri-Pirri", och det stämmer bra på vår
lilla tjej med energi som en Forell!


Massor av älg-bajs (här i förgrunden) på hela yttre delen av Frevis,
men tack och lov stötte vi inte på nån av producenterna till produkten!
Pirelli gjorde nån lite längre lov så hon var utom synhåll, men hon kom
fort tillbaka när jag ropade. Kändes rätt bra ändå, trots att hon löper
och man kan vänta sig lite trotsigare och mer oberäkneligt beteende
ibland.





Knyckte en bild på en troll-pojke som heter Ozzy (tidigare Mansell)
från hans mattes facebook! Visst är han vacker?! I min värld är det
Andretti´s manliga motsvarighet i kullen. Pirelli och Penske är vårt
andra svarta tvillingpar, och så har vi våra ljusa trollungar som är lite
svårare att besämma vem som är mest lik vem, för de är så lika
varandra allihop på ett eller annat sätt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0