Ibland kan man hålla sig för skratt...

2011-05-11
Ibland kan man hålla sig för skratt. Har varit i lite seg form med begynnande huvudvärk idag, så jag intog lite lunch och lite piller, och satt mig på soffan framför TV´n med min pärlvirkning. Efter ett tag la jag mig för att vila, men just då kände alla hulliganer för att bli pigga. Till slut lugnade de ner sig, och jag måste ha slumrat, för sen vaknade jag av att de var igång och busade igen. Gissa med vad?!



Jag kan meddela att det finns inget hopp, varken för garnets fortsatta existens, eller min pärlvirkning. Tyvärr måste jag erkänna att jag brusade upp och blev lite arg på mina troll. Tycker inte om att bli det, och egentligen blev jag ju mest ledsen. Men det är ju faktiskt en världslig sak, och de ville ju bara ha lite skoj med nystanet. De förstod ju inte att de förstörde många timmars jobb för matte. Nåväl, så arg blev jag ju inte så det var någon fara vare sig för eget blodtryck och hälsa, eller hulliganernas väl och ve. Men man kan ju hoppas att jag har lärt mig att inte somna med mitt "handarbete" framme fler gånger! (ler ironiskt)

Nu sover trollen som små lamm, och det är svårt att tro att det verkligen var dessa underbara skapelser som för ett ögonblick förvandlades till garn-hulliganer och lindade min virkning runt halva vardagsrummet!
Nu ska jag snart ha ut dem i rastgården en stund, innan gudmor-Emma kommer och är barnvakt ca en halvtimme innan husse kommer hem. Själv ska jag motvilligt åka till Kalix och klippa mig så lite som möjligt. Tycker inte om att klippa mig, är sällan nöjd förrän efter flera veckor. Lite som "Simpson och Delilah". Knäpp? Tveklöst!

Förhoppningsvis ska jag och pappsen hitta upp lite billiga betongplattor att lägga i rastgården också. För även om det är nyttigt att gräva för trollen, är det inte så nyttigt för vår inomhusmiljö med all jord och sand som kommer in. I synnerhet inte sängen! Har ju grus i större delen av rastgården, men där tycker de inte om att ligga, gör bara behov där. Så då kom vi på att plattor är ju lätta att spola av, de gånger behoven blir gjorda där. Den som lever får se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0