Penske på date!

2011-12-11
Ja, tiden den fortsätter att springa iväg, utan att jag känner att jag hänger med. Jag pluggar och umgås med mina hundar, sen är det liksom time-up! Bloggen brukar ju inte vara så här eftersatt, men inte ens den har orken räckt till som det varit nu. Eller snarast har jag varit så inaktiv med kameran, och då är det inte lika skoj att uppdatera. Men idag har Penske haft en date, men en super-snygg schäfer-prinsessa från Abisko! En långhårig 2-åring vid namn Lufsa. Lufsas matte och husse, Mats och Therese har köpt sammarstuga på byn, och efter en så trevlig dag med så mycket energi spenderad, så finns nog chansen att det kan bli fler sammanstrålningar! Så mysigt för Penske, att slippa sina systrar för en stund, och leka med en tjej som inte ska bestämma riktigt allt!
Var dessutom jätte-härligt väder, så trots en massa plums i snö, var det hur härligt som helst att vara ute, och totalt var vi nog borta en två timmar ungefär.


Så snart Penske befriades från kopplet, blev det fullt bus! Här är det
Lufsa i täten, men lika ofta (om inte oftare) var det hon som jagade
Penske. Något som uppskattades mycket av lill-prinsen, som annars
främst får jaga syrrorna när de knycker hans boll!


Stor-pojken stortrivdes i ny-snön i skogen




Två godis-råttor charmar av Therese lite godis




Så otroligt vacker tjej, och lydig! Kan säga att vi har lååångt kvar innan
vi hunnit så här långt... Men vi kämpar och har ett mål!


Så kul att se, för Lufsa är ungefär som Jackie i kroppen, och är inte
stilla många sekunder. Tassarna har inte markkontakt ofta heller!




Otroligt vackert ute, och jag undrar om jag upplevt öppet hav den
11 December förrut?!


Penske var och tänkte få sig ett vinterbad, men jag lyckades avstyra!


Besvärligt foto-ljus, och Lufsa´s svarta mask gjorde det inte lättare...


Penske


Lufsa


Utiskt från stranden mellan Prinsön och Höglins stuga


Lufsa


Läckert i skogen, de första spåren var det vi själva som förorsakade!






Lufsa brydde sig inte om att det var fina burar. Även om hon hoppade
in frivilligt, så var det inte alls skoj att åka där, trots att hon fick
dela cupé med en så vacker prins!

Mycket har givetvis hänt sen sist jag skrev. Kickan är i höglöp, Niki i löp inte långt efter, och ev har Jackie också gått igång. Både hon och Pirelli ska ju med i den här svängen också. Men jag skulle faktiskt inte bli förvånad om Danica avbryter sin ensam-mission, och hänger med i den här löpen. Ska bli intressant att se. Annars brukar hon ju gå sina egna vägar, prinsessan Danica. Som t ex att hon nu fått för sig att byta päls, och vi snackar alltså december i norr. Övriga gänget bytte i september... Men det har verkligen varit ett underligt väder, och det var först igår man verkligen kunde säga att vi har snö, utan att överdriva ett litet vitt puder som bara precis visat sig tidigare. Skönt att slippa leråkern vi haft på gården så länge nu.

Vi har varit en hel del på Frevisören, jag, Rut, mamma och hundarna. En morgon for jag ut tidigare själv, med Pirelli som enda följeslagare. Så nära löp är det alltid lite virrigare i huvudet, men hon skötte sig jätte-bra, ända till jag snudd på klev på en hare! Då blev det fart under tassarna kan jag säga! Med våldsam hjärtklappning såg jag framför mig hur länge jag fick vänta på Danica i somras, men när jag väl tagit mig igenom all sly och kom fram till vägen, stod hon där och väntade på mig! Så duktig tjej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0