Niki - en lapphund?

2011-04-08
Dagarna går i ett rasande tempo, och värmen har infunnit sig så alltför fort. Skönt med värme förvisso, men mina fina promenadstigar efter diverse skoterspår, är snart ett minne blott. Än finns väl ett minimalt hopp åtminstone om natt-kyla, men frågan är om det kommer att funka mer i år?! Troligen inte.

Veckan har varit lik många andra, och inget spännande har väl egentligen hänt. Förutom att Jackie blivit allt mindre lyhörd när hon fått vara lös, och lyssnat allt sämre. Så nu har hon hamnat under husses omsorger, och får singelträning / singelpromenader med honom sedan i förrgår. Själv singeltränar jag med Niki för tillfället, för hon har fått för sig att dra iväg på väl så långa lover hon med, med Pirelli i släptåg. Så de nya kvällskonstilationerna är Pirelli, Penske & Senna, samt Danica och Kickan. Niki tränar jag lite att vara lös fortfarande, men hon är betydligt mer uppmärksam på mig, när det är bara hon och jag. Tack och lov! Jackie är vi dock lur på att det är löp på G, så vi är lite mer försiktiga med att ha henne lös för tillfället.

I flocken har det annars varit lugnt, tack och lov! Kickan har fått följa med mamma och pappa till Lappträsk flera dagar, och det är genast lugnare när hon är borta. Hemskt att säga så, eller att ens tänka så, men hon är så pass stressig vår gumma som inte haft så lätt inledning på sitt liv. Men hon är snäll, och hon är duktig på mycket annat. Men det är lugnare när hon är på "jobbet", det går inte att komma ifrån. Fördelen är att hon älskar att följa med dem, för bilen är ett av hennes smultronställen!

Läste en rolig vits i en gammal Året Runt, som jag sökte bilder till mina smycken i. Jag knyckte den och gjorde om den till : - Vi har funderingar på att registrera in Niki som Lapphund! För hon har blivit ihoplappad så många gånger efter deras slagsmål nu! (ler ironiskt) Usch, så hemskt! Men hon är vår otursgumma, lill-Nickan! Men som sagt, för tillfället är det lugnt och man kan hoppas att det snart är uppgjort om rollerna, och att vi 2-benta också blivit duktigare att läsa deras signaler och kan avvärja tråkigheter i tid!


Danica & Jackie; så här rart är det allt som oftast i familjen HN!


Pirelli och den x flera ihopsydda Djurmagazinet-nallen




Senna-pojken


Niki med DM-nallen


Det här är "vår" vackra Monza, som bor utanför Skellefteå. Helt
underbart vacker tjej, och det är så roligt att få bilder på sina
utflyttade troll! TACK Gun-Mari!!!


Att Monza har det bra, är inte svårt att se!


Här är Monza och hennes bästis Rulle


Ha ha, det här är vad Monza har kvar av sin gris, som hon fick med
sig från sitt första hem. Av de 5 grisar våra hade, undrar jag om det
ens är så här mycket kvar, av de "oförstörbara" leksakerna! Men
inget är oförstörbart för en race-valp!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0