Härlig påsk!

2011-04-23
Vilket väder vi förärats med, och vilket sällskap! Redan förra helgen, i söndags, kom morbror Jan med döttrarna Lisa och Sofa upp från Linköping. Gillas! Men det har varit en lite konstig vecka, och jag har hunnit umgås alldeles för lite med Lisa. Lite tog vi dock igen igår, då Robert hade foto-undervisning med henne, och jag körde "praktik" i detsamma. Rätt många fina bilder blev det, varav en del finns att se nedan.

Skärtorsdag kom Tobbe och Linda från Skellefteå, med sönerna Colin och Sebastian. Helt underbar familj! Man ser på Colin och Sebbe hur härliga Linda och Tobbe är som föräldrar, för maken till harmoniska och fina ungar, vet jag inte om jag sett. Det heter att de kan vara ganska vilda och ganska tjuriga, men hållå, det är ju barn! Men samtidigt ger det mig ett ännu bättre intryck av dem som föräldrar, att man inte försöker försköna sina barn. Hundarna var som väntat jätte-snälla, men ganska på, för det här med små 2-benta varelser är ju så spännande! Pirelli och Niki i synnerhet, ville hoppa och busa, och Niki gav också Sebbe en reva i ansiktet. Där hade man förväntat sig krokodiltårar och en smått upprörd mamma, men inte då! Hon tittade bara på honom och konstaterade att det var inte den första skavank han fått i ansiktet, och Sebbe började inte ens gråta. När han ville bli buren för att han var lite rädd för hundarna, sa Linda bara att han var fjantig, men bar honom några gånger och till slut vågade han själv, och hundarna lugnade också ner sig när de fick chansen att få lära sig vad som gällde. Innan de åkte igår, alldeles för tidigt, ville också grabbarna ta med sig minst halva vår flock! (ler) Dessutom tyckte Colin att han hellre stannade här än åkte på IKEA! (ler) Behöver jag säga att Tobbe sa likadant?! (skratt)
Synd de bor så långt bort, de kunde gärna ha fått plantera sin husvagn här permanent! Tobbe kunde gjort Robert sällskap i garaget, och som jag och Linda kunde promenerat! Det här är en av dessa få tjejer som det är så förbaskat lätt att prata med! Vettiga åsikter, eller, tja, bara för att vi tycker rätt lika om rätt mycket... (ler generat) Men, ja, ni förstår hur jag menar!
Penske blev ju kär i deras kortbenta Jack Russel, Nellie, redan förra sommaren. Då var han dubbelt så stor som henne, nu var det aaaningen mer! (se bilder nedan) Men Penske var lika kär, och de funkade jätte-bra ihop. Vi han med två promenader av hyffsad längd i alla fall, men mycket vill ju som bekant ha mer!

Som sagt, familjen Forsman åkte redan igår, och i morse åkte familjen Jan. Så nu har lugnet börjat infinna sig, och det är faktiskt ett gäng rätt trötta trollungar. Många nya intryck = jätte-nyttigt!

Alldeles nyss har jag varit och skottat fram dörren till bodan, och fått fram alla cyklar. Så nu håller Robert som bäst på att fylla hjulen med luft, så ska jag se om jag kan rasta ur lite energi från ungarna sen. Med livet som insats dock, för min 3-hjuliga sparkcykel är rätt ranglig... Jag vill ha en 4-hjulig, men de är ju så förbaskat dyra!

På gårdagens kvällsrundor, lyckades jag kasta bort Kickans stora kong. Så ikväll blir det att ta med spade och göra ett nytt försök att slippa en extra utgift!

.......................

Innan jag kommit så långt att jag publicerat detta inlägg, har jag hunnit vara ut och köra några rundor med sparkcykel och hund. Lever gör jag uppenbarligen fortfarande, och jag har inte möblerat om utseendet ens fläckvis. Riktigt roligt var det också, fast rätt jobbigt! Man tänker att det är peace of a cake att åka runt och glassa med en sparkcykel, men det är rätt likt att sparka på vintern. Några skillnader bara; föret är rätt konstant med sparkcykel på sommaren, men hundarna får dra på vintern. Så nog blev jag ganska varm, för nog blev det nån mil i alla fall. Nu ska trollen snart utfodras. Har avsikligt väntat längre ikväll. Dels sov vi länge så det blev senare frukost, men sen sover de så fint nu! Blir senare kvällisar än brukligt, så då kan vi lika gärna vänta en stund till.

.........................



Penske vacker-pojke




Penske och hans hjärtevän Nellie


Nellie 9 kg och Penske 45 kg...


Så duktiga man är!


Hmmm... Frestande att se men inte röra...


... nu kan jag inte hålla mig längre!


Men spana in Nellies blick så förstår ni att pojken är såld!


Sebastian


Coola morsan Linda var inte det minsta orolig, till skillnad från
fotografen som trodde cykel-huliganerna skulle vurpa i varenda
dike!


Sebastian


Coole Colin


Sebastian


Jackie


Niki


Sebastian och Pirelli


Sebastian, Pirelli och Colin










Boys will be boys! Skulle ta en "hej-då-på-återseende-bild" på
Linda och Tobbe, och då var ju Tobbe givetvis på hugget direkt!


Så Linda försökte få byta ut honom mot några trevligare krabater!


... och givetvis var det ju Penske hon helst ville fylla Tobbes säng-
plats med!


Hej då Forsmans, kom snart tillbaka!



Niki och Penske tittar på mig och Lisa när vi går iväg med Danica.
Fotat av Lisa


Hela gänget spanar efter matte och Danica!


Danica, vacker-tjejen (foto: Lisa)


Förmodligen en av de bästa bilder Lisa hittills tagit, för den är ju bara
helt underbar!


Kickan snö-marodör! Foto : Lisa


Kickan


"Packet" på kvällis med trollen. Foto : Lisa


Brottningsmatch mellan Jackie och Pirelli, dock i all vänskaplighet!
Foto : Lisa


Jackie och Pirelli. Foto : Lisa


Senna och Pirelli. Foto : Lisa


Pirelli, Rut och Senna. Foto : Lisa


Senna. Foto : Lisa


Lisa söker efter den bortflugna kongen. Hon var den enda skaren
höll för...


Niki håller koll


Lisa och Kickan söker Kongen


Lisa och Niki söker kongen


Skaren höll inte för mamma!


Niki hittade en vattenpöl att leka i!



Niki busar med Kickan


Lite suddig bild som jag tagit, men den var ändå så läcker att jag
var tvungen att dela den med er!



Samma med den här; kolla spegelbilden!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0